موادی كه نبايد با پوست صورت تماس داشته باشد
کد خبر: ۱۲۶۱۱
تاریخ انتشار: 2015 September 28    -    ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
اما گاه توصيه هايي براي مراقبت از پوست پيشنهاد مي شود كه به هيچ وجه نبايد براي صورت به كار روند. در ادامه 8 ماده اي كه تاثيرات سوئي براي صورت دارند اما براي ديگر قسمت هاي بدن قابل استفاده است را معرفي مي كنيم.
مواد حساسیت زای پوست

ممكن است شنيده باشيد كه استفاده از خمير دندان مي تواند جوش هاي روي صورت را بهبود دهد اما اين ماده توصيه نمي شود زيرا خميردندان ph پوست را بر هم مي زند و اثراتي به جا مي گذارد.

موادی كه نبايد با پوست صورت تماس داشته باشد
 
بسياري از مواد طبيعي مي توانند باعث درخشندگي پوست شوند كه به خاطر خواصي كه دارند بسيار مؤثر بوده و هيچ آسيبي براي سلامتي ندارند.

اما گاه توصيه هايي براي مراقبت از پوست پيشنهاد مي شود كه به هيچ وجه نبايد براي صورت به كار روند. در ادامه 8 ماده اي كه تاثيرات سوئي براي صورت دارند اما براي ديگر قسمت هاي بدن قابل استفاده است را معرفي مي كنيم:

 تافت موها

يكي از راه حل هاي تثبيت آرايش ، استفاده از  تافت است. در حالي كه اين انتخاب اشتباهي براي صورت محسوب مي شود. در واقع، اين مواد حاوي الكل هستند كه چربي هاي ضروري پوست را تغيير مي دهند. به علاوه باعث خشكي مي شوند و روند پيري زودرس پوست را در پي دارند. همچنين تركيبات موجود در آنها مي تواند زمينه ساز خارش، قرمزي و حساسيت شود.

كره

معمولا توصيه مي شود براي رطوبت رساني پوست بدن از كره استفاده شود زيرا حاوي تركيباتي با خواص رطوبت رساني و آنتي اكسيداني است. با اين حال، براي صورت مناسب نيستند زيرا موجب بروز جوش و دانه هاي سياه مي شوند.

الكل

الكل در همه داروخانه ها به عنوان يك داروي ضدعفوني كننده به فروش مي رسد كه براي درمان جراحات و همچنين بسياري از مشكلات پوستي مناسب خواهد بود.

كاربرد آن روي صورت با احساس خنكي طي چند دقيقه همراه است اما پس از آن الكل باعث حساسيت و تغييرات بسيار ناراحت كننده مي شود. حتما قبل از كاربرد محصولات مراقبت از پوست دقت كنيد كه حاوي مقدار زيادي الكل نباشد.

محصولات ضد تعريق


گرچه محصولات ضد تعريق زير بغل بسيار مفيد هستند اما دليلي ندارد كه براي پوست ديگر قسمت هاي بدن مناسب باشند. بعضي افراد به اين نكته توجهي ندارند و براي جلوگيري از تغيير آرايش به خاطر عرق از اين مواد استفاده مي كنند. محصولات ضد تعريق منافذ پوست را مي بندند و مانع از اكسيژن رساني سلول ها و دفع مواد سمي مي شوند.

لاك ناخن

گرچه استفاده از لاك ناخن روي صورت چندان كاربرد ندارد اما ممكن است در مواردي براي طراحي هاي خاص ديده شود. اما اين كار به هيچ وجه توصيه نمي شود زيرا لاك هاي ناخن حاوي مواد آكريليك هستند كه پوست را خشك مي كنند و به سختي پاك مي شوند. بهتر است براي اين طراحي ها از رنگ هاي مناسب صورت استفاده گردد.

سركه

بعضي از منابع سركه سفيد يا سركه سيب را به عنوان يك داروي تقويتي پوست معرفي مي كنندزيرا خواصي دارد كه مي تواند ph را تنظيم كند و به پوست براي حفظ استحكام كمك كند. با اين حال سركه نبايد به طور خالص استفاده شود زيرا اسيدهايي دارد كه ممكن است باعث سوختگي پوست گردد. براي بهره مندي از خواص سركه بايد سركه را با سه برابر آب رقيق كرد.

سس مايونز

مايونز خواص رطوبت رساني دارد كه كه مي تواند براي لطافت و درخشندگي موها به كار رود. اما بر روي صورت اصلا توصيه نمي شود زيرا تركيبات اسيدي دارد منافذ پوست را مسدود مي كند و مانع از تنفس صحيح پوست مي شود. همچنين ممكن است بروز دانه هاي سياه و جوش ها را در پي داشته باشد.

خمير دندان

 يكي از كاربردهاي رايج براي مقابله با دانه هاي سياه و جوش هاي آكنه خمير دندان است. گرچه اين توصيه مي تواند مؤثر باشد اما خشكي سريع پوست را در پي دارد. همچنين ممكن است خطرناك باشد زيرا خمير دندان حاوي مواد شيميايي است كه علاوه بر خشكي پوست باعث تغيير ph  نيز مي شود. به علاوه خمير دندان لك هاي نازيبايي نيز به جا مي گذارد.

قدس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار