غرق شدگی اولین عامل مرگ کودکان یک تا چهار ساله‌
کد خبر: ۱۲۶۰۰
تاریخ انتشار: 2015 September 27    -    ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰
‌مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: غرق شدگی اولین عامل مرگ کودکان بین یک تا چهار سال است.

"رقیه خرّم" در کارگاه آموزشی "پیشگیری از سوانح و حوادث در کودکان و نوجوانان" در ساوه افزود: علت اصلی مرگ ناشی از آسیب در کودکان یک تا چهار سال، غرق شدگی و بعد از آن تصادفات جاده‌ای و سوختگی است.

وی ادامه داد: در سنین بالاتر از پنج سال نیز آسیب‌های ترافیکی، غرق شدگی و سوختگی از دلایل اصلی مرگ کودکان هستند.

وی بیان کرد: به همین دلیل ارتقای مهارت والدین، مراقبین کودک و کارشناسان واحدهای محیطی و ستادی یکی از راهکارهای موثر در راستای کاهش مرگ کودکان است.

مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده دانشکده علوم پزشکی ساوه با اشاره به اهمیت سوانح و حوادث در جهان گفت: به گزارش سازمان جهانی بهداشت سالانه بیش از 950 هزار کودک در اثر حوادث می میرند.

به گزارش ایسنا، دکتر راجی متخصص جراحی عمومی نیز در این کارگاه گفت: سوختگی‌های ناشی از آتش سوزی، یازدهمین دلیل عمده مرگ و میر کودکان بین یک تا 9 سال است .

وی گفت: براساس آمار در مرگ کودکان 59-1 ماهه ایران، سوختگی با آب داغ یکی از بیشترین عوامل سوختگی کودکان در این سنین است.

دکتر مومنی متخصص ارتوپدی نیز آسیب‌های ترافیکی را علت اصلی مرگ در سنین 15 تا 19 سال و دومین علت مرگ 5 تا 9 و 10 تا 14ساله‌ها عنوان کرد.

وی گفت: به مرگی که در حین تصادف یا در عرض 30 روز پس از تصادف با وسیله‌ای که قابلیت انتقال افراد یا اجناس را از جایی به جایی دیگر دارد، مرگ ناشی از حوادث ترافیکی می‌گویند.

وی در پایان گفت: 21 درصد مرگ‌های ناشی از حوادث ترافیکی، در کودکان اتفاق می‌افتد‌.

کارگاه آموزشی "پیشگیری از سوانح و حوادث در کودکان و نوجوانان" با حضور پزشکان، کارشناس و کاردان مامایی، کارشناس و کاردان بهداشتی، کارشناس و کاردان فوریت‌های پزشکی، پرستاران، کارشناسان ستادی معاونت بهداشتی و مرکز بهداشت شهرستان زرندیه در سالن اجتماعات دانشکده علوم پزشکی ساوه توسط گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشکده برگزار شد.

ایسنا


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار