تایرهایی که به پنچرگیری نیاز ندارند
کد خبر: ۱۲۵۹۰
تاریخ انتشار: 2015 September 27    -    ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵
این امکان وجود دارد که پنچرگیری تایر ماشین تجربه بدون هزینه ای هم نبوده باشد، همچنین این امکان هم وجود دارد که دیگر نیازی نباشد لاستیک پنچر شده را تعویض نماییم.
 
بر اساس مطالعه ای که اخیرا در اروپا انجام شده است، لاستیک های آسیب دیده می توانند در چند ساعت خود را تعمیر کرده و مورد استفاده مجدد قرار گیرند.
 
تایرهایی که به پنچرگیری نیاز ندارند + عکس
در حال حاضر استفاده از فرایند ترمیم در حرارت زیاد- که شامل افزودن سولفور و دیگر ترکیبات به لاستیک می شود، در مجموع باعث افزایش طول عمر لاستیک ها می گردد. اما برای بار دوم که این فرایند بایستی تکرار شود نمیتوان از این لاستیک ها دوباره استفاده کرد.
 
یک گروه از محققان موسسه لایبنیتس تحقیقات پلیمری آلمان، دانشگاه فن آوری فنلاند و دانشگاه تکنولوژی Dresdenآلمان، در حال مطالعه برای جایگزین کردن فرایند حرارت بالا و رفع این محدودیت ها هستند.
 
این محققان تاکنون متوجه شده اند که با اضافه کردن مواد کربن/نیتروژن نیز می توان همان تاثیرات حرارت بالا را بر روی لاستیک ها داشت، و این نیز امکان است که پلیمرهای شکسته در طول زمان ترمیم شوند.
 
در آزمایشگاه، نمونه های لاستیک با استفاده از این فرایند قادر بودند برش ها و آسیب هایی که به لاستیک وارد شده است را در دمای معمولی و موجود در آزمایشگاه ترمیم نمایند. همچنین جوشاندن لاستیک ها به مدت 10 دقیقه در دمای 100 درجه سانتی گراد، کارایی این روش را بالا می برد. و بعد از گذشت هشت روز تایر های جوشانده شده می توانند فشار باری بیش از 754 psi را تحمل نماید.
 
بر اساس یافته های محققان، اضافه کردن سیلیس و کربن سیاه نیز می تواند ویژگی خود ترمیمی تایر ها را هم بیشتر نماید

باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار