فرشته کریمی، مارادونایی از نازی آباد!
کد خبر: ۱۲۵۷۹
تاریخ انتشار: 2015 September 27    -    ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
فرشته کریمی باز هم موفقیت عظیمی در کارنامه خود ثبت کرد. او که 2 سال پیش در جمع 10 بازیکن برتر دنیا قرار گرفته بود اینک جایزه برترین بازیکن جام ملت های فوتسال زنان آسیا را از آن خود کرد.

روز گذشته یکی از بزرگ ترین افتخارات ورزش بانوان ایران رقم خورد و تیم ملی فوتسال بانوان ایران با شکست ژاپن در فینال رقابت ها به مقام قهرمانی دست یافت. در این قهرمانی خیلی ها سهیم بودند. از فروزان سلیمانی سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان تا شهرزاد مظفر سرمربی سابق این تیم که اسکلت این تیم را ساخت. از فرزانه توسلی که در دیدار فینال کلین شیت کرد تا فاطمه اعتدادی که در سال های اخیر گل های زیادی برای تیم ملی فوتسال زده است.

در این قهرمانی نسیمه غلامی کاپیتان کنونی تیم هم سهیم بود ، حتی نیلوفر اردلان کاپیتان اصلی تیم که بنا به دلایلی نتوانست به مالزی برود. لیلا اقبالی کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال هم می تواند در این قهرمانی سهیم باشد.

سهم بازیکنان تیم ملی در جام ملت های آسیا از جمله فهیمه زارعی نیز قابل توجه بود. اما فرشته کریمی در این میان نقش دیگری داشت. او که تک گل قهرمانی بخش تیم ملی فوتسال بانوان را در فینال زد و البته برترین بازیکن تورنمنت هم لقب گرفت.

فرشته کریمی دختری از نازی آباد تهران است. او سال 1367 متولد شد و از سال 74 یعنی وقتی که تنها هفت سال داشت فوتبال را شروع کرد. فرشته استعدادی بود که هم در فوتبال و هم در فوتسال خوش درخشید ، همانند بسیاری دیگر از فوتسالیست های زن ایرانی. دوست صمیمی نیلوفر اردلان در سال 2013 یکی از بزرگ ترین افتخارات تاریخ ورزش بانوان ایران را رقم زد و در جمع 10 بازیکن برتر زن فوتسال دنیا قرار گرفت. این اتفاق در پی درخشش او در جام جهانی کوچک پرتغال افتاد.

فرشته حالا نامی بسیار معتبرتر و مطرح تر در ورزش ایران محسوب می شود. او افتخار بزرگی دارد که هر کسی نمی تواند آن را به دست بیاورد. دختر نازی آباد حالا آرزوهای بلند بالاتری دارد، البته از قبل هم از این آروزهایش گفته بود. از اینکه می خواهد بهترین بازیکن جهان شود و با تیم ملی فوتسال بانوان در جام جهانی بر روی سکو برود. از اینکه دلش می خواهد فوتسال و فوتبال بانوان ایران در دنیا بیشتر معرفی شود و یا اینکه به یک تیم خارجی بپیوندد. کریمی تا امروز به تمام آرزوهایش جامه عمل پوشانده و حالا می تواند به تمام چیزهای دیگری که مد نظر دارد برسد.

جام جم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار