آیفون خود را به iOS 9 آپدیت نکنید!
کد خبر: ۱۲۵۵۳
تاریخ انتشار: 2015 September 26    -    ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵
در iOS 9 همین دو روز پیش منتشر شد، حفره‌ امنیتی پیدا شده که با کمک آن می‌توان قفل صفحه نمایش را با استفاده از Siri دور زده و به اطلاعات گوشی دسترسی پیدا کرد.

هدف اصلی وجود صفحه‌ قفل برای هر گوشی، جلوگیری از ورود و دسترسی افراد متفرقه به اطلاعات موجود در دستگاه شخصی شماست اما گاهی در اثر وجود بعضی حفره‌های امنیتی این هدف به کلی زیر پا گذاشته می‌شود.

همانطور که می‌دانید به تازگی اپل سیستم‌عامل اختصاصی خود را بروزرسانی کرده و حالا بیش از 50 درصد کاربران آیفون، iOS 9 را بر روی دستگاه‌های خود نصب کرده‌اند. طبیعتاً انتظار این است که با بروزرسانی نرم‌افزارها، باگ‌ها و مشکلات آن‌ها برطرف شوند اما به نظر می‌رسد حتی در آخرین به‌روزرسانی این سیستم‌عامل، یعنی 9.0.1 که همین دو روز پیش منتشر شد، حفره‌ امنیتی وجود دارد که با کمک آن می‌توان قفل صفحه‌ نمایش را با استفاده از Siri دور زده و به اطلاعات گوشی دسترسی پیدا کرد.

تنها کافی‌ است چند بار رمز را به اشتباه وارد کنید و با یک زمان‌بندی دقیق، هم‌زمان Siri را نیز باز کنید و حالا می‌توانید با روش‌هایی خاص به صورت محدود به اپلیکیشن «Messages» و سایر بخش‌ها مثل دفترچه تلفن آیفون، دست پیدا کنید.

اگر شما نیز مثل خیلی از افراد، اطلاعات مهمی مثل شماره‌ کارت‌های بانکی، رمزهای عبور و چنین اطلاعاتی را در دفترچه تلفن گوشی ذخیره می‌کنید، باید مراقب باشید.

برای بستن این راه نفوذ تا قبل از عرضه آپدیتی برای درست کردن این حفره توسط اپل، کافی‌ است دسترسی به Siri از طریق قفل صفحه را ببندید.

 باشگاه خبرنگاران جوان

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار