تفریح شیوخ عرب در قزاقستان+عکس
کد خبر: ۱۲۵۳۶۲
تاریخ انتشار: 2018 October 25    -    ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۵

دولت قزاقستان بتازگی برای 3 نفر از شیوخ امارت متحده عربی و یکی از شیوخ قطر مجوز شکار 131 پرنده نادر «هوبره» در مدت زمان مشخصی در مناطق حفاظت‌شده حیات‌وحش این کشور را صادر کرد.

طبق مصوبه دولت قزاقستان از 10 اکتبر تا 15 نوامبر سال 2018، افراد پرنفوذی همچون «بن‌زاید آل‌نهیان»، شیخ «سرور بن‌محمد آل‌نهیان» و شیخ «سیف‌ بن‌محمد آل‌نهیان» از امارت متحده عربی و شیخ «جاسم ‌بن‌حمد بن خلیفه آل‌ثانی» از قطر هر کدام حق شکار به ترتیب 74، 14، 13 و 30 پرنده هوبره در 6 منطقه حفاظت‌شده حیات وحش قزاقستان را در اختیار دارند.

تفریح شیوخ عرب در قزاقستان+عکس

بر اساس گزارش رسانه‌های قزاق، شیوخ عرب بابت شکار 131 پرنده با شاهین‌های شخصی خود مبلغ 82 میلیون «تنگه» پرداخت خواهند کرد که معادل 225 هزار دلار می‌باشد.

دولت قزاقستان از سال 2000 همه ساله به مهمانان بلندپایه خارجی اجازه شکار پرنده هوبره در مناطق حفاظت‌شده حیات وحش این کشور را می‌دهد.

این در حالیست که اقدام دولت قزاقستان، با واکنشهای منفی بسیاری در شبکه های اجتماعی روبرو شده است.

برخی از رسانه‌های مخالف معتقدند که مقامات قزاق در کنار برقراری روابط نزدیک با مهره‌های کلیدی کشورهای عربی منافع مالی خود را نیز دنبال می‌کنند.

همچنین برخی از افراد بسیار تاثیر گذار در قزاقستان که میلیاردها دلار در اختیار دارند به طور فعال از خدمات سازمان سرمایه‌گذاری ابوظبی استفاده می‌کنند. بنابراین واگذاری حق انحصاری شکار پرنده هوبره به شیوخ عرب نوعی قدردانی در برابر تعاملات مالی بین مهره‌های تاثیرگذار قزاقستان و اعراب دانسته می‌شود.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار