چرا زنان در حادثه منا حضور نداشتند؟
کد خبر: ۱۲۴۶۹
تاریخ انتشار: 2015 September 25    -    ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱
 پس از اعلام اسامی کشته شدگان ایرانی حادثه منا، اسامی تعداد بسیار معدودی از بانوان در این لیست قرار داشت و این نشان می‌داد بانوان ایرانی در این حادثه غم‌بار حضور نداشته‌اند اما چرا؟

بر اساس فقیه شیعه بانوان زائر می‌توانند شب قبل از روز عید قربان در مشعرالحرام وقوف اضطراری داشته و به منا رفته و رمی جمره را انجام دهند. این در حالی است که زائران مرد باید روز عید قربان به رمی جمره بزرگ بپردازند.

بر همین اساس بانوان ایرانی نیز شب قبل از حادثه، رمی جمره خود را انجام داده و به چادرهای خود در منا وارد شده بودند به همین دلیل بانوان در حادثه کشته شدن حجاج در منا حضور نداشتند به غیر از چند نفری که احتمالاً برای همراهی همسر یا یکی از نزدیکان خود در این حادثه حضور داشتند.

کاروان جانبازان، افراد ناتوان و بیمار نیز وقوف اضطراری داشته و شب قبل از عید قربان رمی جمره خود را انجام داده بودند و آنها نیز در زمان وقوع این حادثه در چادرهای خود در منا حضور داشتند.

گزارش ایکنا حاکی است که فردا بعد از ظهر همه زائران از سرزمین منا خارج شده و به هتل‌های خود در مکه باز می‌گردند و سایر اعمال خود را انجام می‌دهند.

یادآوری می‌شود: طبق احادیث اهل بیت و فتاوای فقهای شیعه بانوان و زائرانی که مسن و ناتوان هستند می‌توانند وقوف اضطراری در مشعر داشته و شبانه برای رمی جمره اقدام کنند که سازمان حج و زیارت نیز همه ساله این کار را انجام داده و امکان وقوف اضطراری و رمی جمره در شب قبل از عید قربان را برای زائران خانم فراهم می‌کند.
ایکنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار