هوا گرم است و آب به زائران نمی دهند
کد خبر: ۱۲۴۶۲
تاریخ انتشار: 2015 September 25    -    ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
سیدعلی ضیا گفت: متأسفانه در فضای مجازی اخباری از بنده منتشر شده بود مبنی بر این که در حادثه منا جان خود را از دست داده ام. این اخبار به قدری زیاد بود که علی رغم اطلاع خانواده از سلامتی من خانواده ام به شک افتاده و بار دیگر با من تماس گرفتند تا از سلامت من مطلع شوند.

وی ادامه داد: حال من خوب است و به خاطر محبتی که تمامی مردم چه در ایران و چه حاجیان در اینجا نسبت به من و سلامت جسمی من داشتند از همه تشکر می کنم.

ضیا در رابطه با حادثه دیروز گفت: من در آن مسیر نبودم که این اتفاق رخ داد و مسیر دیگری را می رفتم اما به ناگاه متوجه شدیم که یکی از مسیرها را بسته اند، البته اینجا همه می گویند که ولیعهد و فرزند پادشاه با تیمی ۲۰۰ نفره از آن جا عبور می کردند تا بروند به شیطان سنگ بزنند. البته ما هم همچین اتفاقی را حس کردیم و دوستانی که تجریه حضور چند ساله را دارند می گفتند جو امنیتی به گونه ای شده که انگار کسی از سرانشان در حال عبور است.

وی افزود: اینجا هوا بسیار بسیار گرم است و دیروز نیز نسبت به امروز بسیار گرمتر بود، اما متأسفانه دریغ از آبی که به دست زائران بیت الله بدهند، ما بچه شیعه ها وقتی ایام محرم می‌شود ایستگاه ایستگاه صلواتی آب و شربت به دست عزادران می دهیم اما اینجا از تکریم زائران بیت الله الحرام خبری نبود، آب نبود که زائران بخورند و با این که می دیدند که هوا گرم است اما آبی بر سر مردم نمی ریختند.

ضیا افزود: دیروز ما برای امدادرسانی رفتیم اما اجازه هیچ کمکی را از سوی ما نمی دادند حتی پزشکان هلال احمر که برای دیدن مریض‌ها به بیمارستان‌ها رفته بودند وقتی می بینند اجازه نمی دهند وارد بیمارستان ها شوند، پشت درب بیمارستان منتظر می نشینند.

این مجری تلویزیون گفت: دو تن از همکاران عزیز ما هم هنوز مفقود هستند، برخی از دوستان که آنها را در آن زمان دیده بودند می گویند چند پیرمرد زیر دست و پا افتاده بودند این دو نفر که می بینند، خم می شوند تا آن‌ها را از زیر دست و پا نجات دهند که خودشان زیر دست و پای بقیه گیر می کنند.

وی در گفتگو با سایت لبیک صدا و سیما تأکید کرد: هنوز اطلاعی از این دوستان نداریم اما امیدواریم که هر چه زودتر خبر صحت و سلامتی آن‌ها را دریافت کنیم و همچنان در جستجوی آن‌ها خواهیم بود. حس انسان دوستانه ایرانی ها کاملا مشهود بود و به مردم دیگر کمک می کردند، اما متأسفانه مأموران عربستان با این که وضعیت نابسامان را مشاهده می کردند هیچ کاری نکرده و اقدامی نمی کردند.

وی در پایان گفت: حال زائران از نظر جسمی خوب است اما از نظر روحی آسیب زیادی دیده اند و هر لحظه نیز منتظر هستند تا خبری از مفقودان به آن ها برسد.
انتخاب
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار