داروهای الکترونیکی در راه نسل آینده
کد خبر: ۱۲۴۴۹
تاریخ انتشار: 2015 September 25    -    ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
با توجه به بررسی ها و آزمایش های دانشمندان امریکایی روی مواد الکترونیکی مناسب بدن ، در صورت ساخت باتری های قابل هضم در آینده می توان از قرص های الکترونیکی استفاده کرد .

یکی از روش های درمانی که در حال حاضر تنها به صورت تئوری مطرح شده اند ، داروها و قرص های الکتریکی هستند . دانشمندان اعلام کردند که قرص های الکترونیکی در صورتی که باتری های قابل هضم ساخته شود، می تواند برای درمان برخی بیماری ها مورد استفاده قرار گیرد .

قابل توجه است ، محققان و پژوهشگران در حال بررسی و مطالعه روی مواد الکترونیکی همچون باتری ها و مدارهای الکترونیکی هستند که قابل بلعیدن بوده و در عین حال هیچ خطری را برای بدن انسان ایجاد نکند .

در همین رابطه کریستوفر بتینگ (Christopher Bettinger) از پژوهشگران  دانشگاه کارنگی ملون (Carnegie Mellon University) ایالات متحده امریکا در گزارشی علمی به ارائه چشم اندازی از ساخت قرص های الکترونیکی مصرفی و امن از قبیل آن هایی که توسط یون های داخل دستگاه گوارش نیروی لازم را دریافت کنند ، پرداخته است .

او در توضیحات خود اظهار داشت که خطر اصلی این مواد الکترونیکی سمی بودن ذاتی آن هاست به عنوان نمونه در صورتی که باتری به حالت مکانیکی در دستگاه گوارش قرار گیرد نه تنها یک خطر ناشناخته را پیش روی ما قرار می دهد بلکه ممکن است خطرات ناشناخته دیگری نیز در رابطه با این گونه دستگاه ها به وجود آمده و افراد را درگیر مشکلاتی پیچیده و جدید کند .

قابل ذکر است که در حال حاضر محققان در آزمایشگاه ها ثابت کردند که لوازم الکترونیکی ساخته شده با استفاده از این روش پس از 2 تا 3 ماه می تواند در آب از هم پاشیده شود . در نهایت بتینگ از بررسی ها و تحقیقات انجام شده تیم پژوهشی خود نتیجه می گیرد ، اگر آن ها بتوانند دستگاه هایی را بسازند که مقدار زمان بقایش از داروهای موجود بیشتر باشد،  ارزشمند خواهند بود . او معتقد است که در آن موقع است که این گونه دستگاه ها می تواند در سال های آینده بین 5 تا ده سال دیگر مورد آزمایش های بالینی قرار گیرد . 
سیناپرس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار