عزای عمومی:امیر میرشکاری کنسرت های خود را کنسل کرد
کد خبر: ۱۲۳۹۷
تاریخ انتشار: 2015 September 26    -    ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
این کنسرت همزمان شد با مناسک حجاج در کشور سعودی که بسیار با شکوه تر از هر سال در حال برگزاری بود، اما با تاسف بسیار از ظهر امروز اخبار متعددی در خصوص تلفات سنگین حجاج از جمله ایرانیان در صحرای منا منتشر شد. این واقعه فاجعه بار به دلیل بی کفایتی حاکمان رژیم سعودی در کنترل نظم مراسم با جمعیت این چنینی و قابل پیش بینی، رخ داد.

پس از علنی تر شدن تلفات و بالا رفتن آمار که تا لحظه تنظیم این خبر هم هنوز آمار نهایی از سوی مراجع رژیم سعودی و منابع داخلی منتشر نشده است، رهبر انقلاب اسلامی در پیامی ضمن اعلام سه روز عزای عمومی فرمودند: دولت سعودی موظف است مسئولیت سنگین خود را در این حادثه‌ تلخ پذیرفته و به لوازم آن به قاعده‌ حق و انصاف عمل کند. مدیریت غلط و اقدامات ناشایسته که عامل این فاجعه بوده نباید از نظر دور بماند.

به گزارش سپاس، در بوشهر اما امیر میرشکاری سانس اول کنسرت خود را ساعت 18:30 شروع کرده بود و در حال آماده کردن گروه جهت برگزاری سانس دوم در ساعت 21:00 می شد. وزارت ارشاد پس از اطلاع از اعلام عزای عمومی توسط امام خامنه ای، کنسرت های کل کشور را در سه روز آینده لغو نمود و پس از آن میرشکاری نیز به حضار خبر داد که این سانس دوم پنج شنبه و هر دو سانس کنسرت در روز جمعه لغو شده است.

البته شهروندان محترمی که جهت حضور در کنسرت این خواننده بومی و محلی‌مان بلیط تهیه کرده بودند به زودی می توانند هزینه بلیط های خود بازگیرند که چگونگی آن متعاقبا اعلام می شود.

تمامی کنسرت های موسیقی کشور سه روز لغو شد

فرزاد طالبی در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها با اعلام این خبر توضیح داد: با توجه به اعلام مقام معظم رهبری مبنی بر سه روز عزای عمومی در کشور به مناسبت فاجعه انسانی منطقه منا که منجر به درگذشت تعداد زیادی از زائران ایرانی و کشورهای دیگر شده است، تمامی کنسرت های موسیقی به مدت سه روز لغو شد.

سرپرست دفتر موسیقی وزارت ارشاد ضمن تسلیت به بازماندگان زائران ایرانی درگذشته در این فاجعه عظیم انسانی از خداوند متعال عالی ترین درجات الهی را برای آنان مسالت کرد.

گفتنی است گروه موسیقی محلی نی مه فعالیت رسمی خود را از سال 1391 آغاز کرد که با حضور در جشنواره های داخلی همچون زاگرس نشینان و اجراهای متعدد سازمانی و خصوصی در ماندگار ماندن موسیقی فولکلوریک بوشهری تلاش می ورزد. اعضای این گروه نیز با سابقه هنری و فعالیت انفرادی حداقل 10 تا 18 سال، از تجارب بسیار بالایی در نوازندگی و اجراهای صحنه ای دارا می باشند که از آن جمله می توان به اجراهای برون مرزی ایشان در کشورهای امارات، قطر، روسیه، مراکش، هندوستان، عمان، ایتالیا و ... اشاره کرد.

امیر میرشکاری به عنوان خواننده و سرپرست گروه نیز با همکاری چندین ساله با سازمان صدا و سیما، جزو هنرمندان بنام استان بوشهر می باشد و دو آلبوم موسیقی "چیش انتظار" (1383) و "بوشهری ام" (1389) با صدای ایشان از فعالیت های وی می باشند.
سپاس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار