نقش دمنوش ها در درمان واریس
کد خبر: ۱۲۳۹۳
تاریخ انتشار: 2015 September 25    -    ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۰
بايد توجه داشت كه واريس تنها بر زيبايي تاثير ندارد. به گزارش سرويس بهداشت و سلامت قدس آنلاين؛ علامتي از عملكردي نادرست در بدن است و بايد توجه جدي براي بهبود جريان خون صورت گيرد. دمنوش هاي گياهان دارويي براي درمان و بهبود واريس بسيار مفيد هستند كه اگر برخي توصيه هاي سبك زندگي نيز رعايت شود، تاثير بهتري خواهد داشت.

واريس چيست؟

واريس در نتيجه اتساع يك يا چند رگ در قسمت هاي مختلف بدن ايجاد مي شود اما معمولا در پاها و صورت بروز مي كند. در بعضي موارد، اين اتفاق در درون بدن مي افتد و گرچه ديده نمي شود اما درد بسياري ايجاد مي كند. هموروئيد نيز جز واريس محسوب مي شود و مي توان اين مشكل را نيز به كمك دمنوش هاي گياهي درمان كرد.

شاه بلوط هندي

خواص اين گياه در بهبود جريان خون كاملا شناخته شده است و در بسياري از درمان هاي طبيعي براي بهبود واريس توصيه مي شود. تركيبات آن باعث بهبود عملكرد عروق شده و حجم رگ ها را كاهش مي دهد. اين گياه همچنين براي درمان احتقان كبد و خستگي پاها نيز كاربرد دارد.

براي تهيه اين دمنوش، گياه خشك را به مدت 3 دقيقه بجوشانيد و بگذاريد 3 دقيقه ديگر نيز بماند. پس از صاف كردن ميل نماييد.

چوب سرو

اين گياه از قرن ها پيش به دليل خواص دارويي كاربرد داشته است. ميوه آن تاثير قابض دارد و به دفع مايعات اضافي بدن كمك مي كند.  دمنوش آن همراه با جوانه ها و برگ ها آماده مي شود.

فندق

درخت فندق به خاطر ميوه خوشمزه اش شناخته مي شود اما برگ هاي آن نيز سرشار از تانين و فلاونوئيدهاست كه اين تركيبات براي پيشگيري و درمان واريس عالي هستند.

اين دمنوش بسيار مفيد خواهد بود زيرا از احتباس آب بدن نيز پيشگيري مي كند، كم خوني را بهبود مي بخشد و با پوكي استخوان نيز مقابله مي كند. به علاوه، استرس را كاهش مي دهد و عملكرد روده ها را تسهيل مي كند.

درخت مو

تاك انگور قرمز به خاطر ميوه هاي خوشمزه و خواص متعدد بسيار طرفدار دارد. برگ هاي آن در سلامت عروق مؤثر است و به بهبود خستگي پاها كمك مي كند. همچنين سرشار از ويتامين ها و تانين است، مقاومت مويرگ ها را بهبود مي بخشد و با نارسايي عروق مقابله مي كند.

برگ هاي خشك را به مدت 10 دقيقه بجوشانيد و بگذاريد 5 دقيقه ديگر نيز بماند.

توصيه هاي كاربردي براي بهبود واريس

درمان هاي گياهي اگر با توصيه هاي زير همراه باشند بسيار مؤثر خواهند بود:

    از شستشوي پاها با آب گرم بپرهيزيد و هميشه با آب ولرم يا سرد دوش بگيريد.
    در بعضي موارد يبوست تاثير منفي بر واريس دارد زيرا باعث احتقان در ناحيه لگن مي شود كه مانع از جريان صحيح خون مي گردد. پس توصيه مي شود به عملكرد مطلوب روده ها توجه شود.
    اين گياهان را مي توان همراه با روغن هاي گياهي به عنوان مرهم نيز استفاده كرد.
    از بي تحركي دوري كنيد. حتما هر روز ورزش كنيد و پياده روي حداقل يك كيلومتر را در برنامه خود بگنجانيد.
    از قرار گرفتن طولاني مدت در نور خورشيد بپرهيزيد.
    هنگام خواب بالشي را زير پاها بگذاريد تا جريان خون بهتر انجام شود.
    علاوه بر مايعات موجود در غذاها و دمنوش ها، روزانه يك و نيم تا دو ليتر آب بنوشيد.
    اضافه وزن يكي از عوامل تشديد كننده واريس است. تغذيه متعادل و كاهش تدريجي غذا مي تواند در بهبود اين بيماري مؤثر باشد.
قدس آنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار