سرقت اثرانگشت 5.6 میلیون شهروند آمریکا!
کد خبر: ۱۲۳۸۵
تاریخ انتشار: 2015 September 25    -    ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰

سرقت اطلاعات از اداره مدیریت پرسنل ایالات متحده روز به روز ابعاد تازه‌ای به خود می‌گیرد و به آرامی در حال تبدیل شدن به یکی از بزرگ‌ترین هک‌ها در تاریخ این کشور است. به گفته وزارت دفاع آمریکا، در کنار سرقت اطلاعات بیش از 21 میلیون کارمند دولت آمریکا، این احتمال وجود دارد که هکر‌ها اثر انگشت بیش از 5.6 میلیون کارمند را نیز به سرقت برده باشند. عمق فاجعه آنجایی است که روز به روز استفاده از اثر انگشت برای تایید هویت در وسائل دیجیتال بیشتر رواج می‌یابد.

در گزارش‌های اولیه این رخنه اطلاعاتی، به گفته منابع رسمی اطلاعات 1.1 میلیون کارمند به سرقت رفته بود که بعد‌ها به 4 میلیون و سپس به 18 میلیون رسید. اما اکنون طبق جدید‌ترین بیانیه رسمی، تعداد کارمندانی که اطلاعات آن‌ها به سرقت رفته به 21 میلیون نفر رسیده است. هم اکنون تیم امنیتی اداره مدیریت پرسنل ایالات متحده در کنار وزارت دفاع سرگرم تحقیق در این رابطه هستند. در همین حال طبق جدید‌ترین جزئیات رسمی، برخی از سرورهای هک شده حاوی اطلاعات زیست سنجی کارمندان و یا به طور دقیق‌تر اثر انگشت آن‌ها بوده‌اند.
اداره تحقیقات فدرال آمریکا یا اف بی‌آی به طور رسمی اعلام داشته با اینکه هم اکنون اطلاعات به سرقت رفته تهدیدی جدی محسوب نمی‌شوند، اما در سال‌های آتی و با جایگزینی کلمه عبور با اثرانگشت، اطلاعات به سرقت رفته می‌توانند بلقوه تهدیدکننده باشند. یکی از کمپانی‌های پیشگام در جایگزین کردن کلمه عبور با اثر انگشت، اپل است که با جدید‌ترین نگارش از سیستم عامل وسائل محبوب خود، سیستم Touch ID را به عنوان جایگزین کلمه عبور به خدمت گرفته است. در کنار اسمارت فون‌ها و تبلت‌هایی که از اثر انگشت به منظور تایید هویت بهره می‌گیرند، انتظار می‌رود به زودی بانکداری اینترنتی نیز به اثرانگشت به جای کلمه عبور روی آورد.
انگشت اتهام نسبت به این رخنه امنیتی بزرگ مستقیماً به سوی چین نشانه رفته است.


شهرسخت افزار
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار