چه می شود که سکه ضررده می شود؟
کد خبر: ۱۲۳۷۵
تاریخ انتشار: 2015 September 25    -    ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به این که حجم سرمایه‌گذاری در دو سال اخیر در بازار طلا و سکه به شدت کاهش یافته است، بیان کرد: نرخ بهره آمریکا، بحران اقتصادی چین و یونان از مهمترین عوامل نوسانات 122 دلاری انس جهانی در شش ماه اخیر بوده است.

 
شش ماهه اول سال با تمام نوسانات اقتصادی پایان یافت، در شش ماه به واسطه تغییرات انس جهانی و ارزش دلار در بازار آزاد بازار طلای داخلی و سکه نیز دستخوش تغییراتی شد.

 
طبق آمارها در مدت مورد نظر بیشترین ارزش انس جهانی روز 28 اردیبهشت‌ماه به قیمت 1228 دلار و 30 سنت به ثبت رسیده و در نقطه مخالف در روز دوم مردادماه ارزش انس جهانی با انتخاب قیمت 1085 دلار و 10 سنت کمترین نرخ را به ثبت رسانده است. در بازار داخلی نیز نرخ طلا در روز 23 فروردین بالاترین ارزش را با رقم 100 هزار و 600 تومان و در روز 31 تیرماه کمترین ارزش را با رقم 88 هزار تومان در هر گرم به ثبت رسانده است.

 
از بررسی ارزش طلا و سکه در شش ماهه نخست سال بر می‌آید که خرید و ذخیره سازی طلا در این مدت سود و ضرری را عاید صاحب خود نکرده اما خرید سکه در اوایل این مدت و فروش در ماه‌های پایانی این بازه ضرر را برای صاحب کالا به همراه داشته است.

 
در این رابطه رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به این که حجم سرمایه‌گذاری در دو سال اخیر در بازار طلا و سکه به شدت کاهش یافته است، بیان کرد: نرخ بهره آمریکا، بحران اقتصادی چین و یونان از مهمترین عوامل نوسانات 122 دلاری انس جهانی در شش ماه اخیر بوده است.

 
محمد کشتی‌آرای اظهار کرد: با توجه به بیشترین و کمترین ارزش انس جهانی در شش ماهه نخست سال، میزان نوسان این فلز 122 دلار یا به عبارت دیگر 10 درصد بوده است.

 
وی در رابطه با عوامل تاثیرگذار بر نوسانات ارزش طلا در بازارهای جهانی برای مدت زمان شش ماه،‌گفت: بیشترین تاثیر در شش ماهه نخست سال جاری از سوی نرخ بهره آمریکا وارد شده که بحران اقتصادی چین و یونان نیز بی‌تاثیر نبوده است.

 
او بیان کرد: روند قیمت سکه در شش ماهه نخست سال نشان از آن دارد که ارزش سکه تمام در مقطعی به کمتر از 900 هزار تومان سقوط کرده و دامنه نوسان این سکه 885 هزار تا 945 هزار تومان بوده، که میزان نوسان سکه با نوسان ارزش جهانی طلا برابر است.

 
کشتی‌آرای در رابطه با پیش‌بینی شش ماهه دوم سال جاری، یادآور شد: در اواسط شش ماه دوم که پایان سال میلادی است در ماه دسامبر نوسانات نرخ طلا به واسطه تسویه حساب‌های شرکت‌ها و بانک‌ها افزایش می‌یابد.

 
او تصریح کرد: در دو سال اخیر حجم سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه به شدت کاهش یافته و این موضوع به دلیل نبود جاذبه و صرف اقتصادی این بازار است. در مدت شش ماهه نخست سال می‌توان گفت، افراد حرفه‌ای بازار طلا و سکه در میان موج‌های بازار متحمل ضرر و زیان شده‌اند که در برخی موارد سود نیز عاید آنها شده است.
اقتصاد نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار