ساخت اسپرم مصنوعی با بافت های عقیم مردان برای نخستین بار
کد خبر: ۱۲۳۱۱
تاریخ انتشار: 2015 September 24    -    ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
دانشمندان فرانسوی برای نخستین بار در تاریخ علم پزشکی موفق به ساخت اسپرم مصنوعی با کمک بافت های یک مرد عقیم شدند . این اسپرم در محیط آزمایشگاهی تولید شد . شایان ذکر است که این اسپرم با بهره گیری از بافت های بدن این فرد داوطلب و در لوله آزمایشگاهی تولید شد .

دانشمندان در این آزمایش ، از نمونه های سلولی برداشت شده از غدد جنسی فرد داوطلب استفاده کردند . بر اساس اطلاعات منتشر شده در مورد جزئیات این طرح ، این روش به ابتکار دانشمندان موسسه کالیستم Kallistem که یکی از زیر مجموعه های مرکز تحقیقات ملی فرانسه به شمار می رود ، انجام شده است .

به اعتقاد پزشکان ، این روش می تواند برای حفظ قدرت باروری افراد مختلف و به ویژه کودکان مبتلا به سرطان که قدرت جنسی آن ها توسط روش های درمانی مبتنی بر شیمی درمانی در معرض خطر قرار دارد ، استفاده شود . از سوی دیگر ، مطالعات اولیه نشان می دهد که روش درمانی فوق الذکر و ساخت اسپرم از بافت های غدد جنسی فرد ، می تواند در برخی از موارد ناباروری نیز استفاده شده و مثمر ثمر باشد .

در همین رابطه ایزابل کیوک Isabelle Cuoc سرپرست این تیم تحقیقاتی و مدیر موسسه علمی – پژوهشی کالیستم اعلام کرد : " ما امیدواریم که نخستین مرکز درمانی با قابلیت تولید اسپرم مصنوعی که استفاده از این تکنیک را برای همه فراهم کند ؛ طی 5 سال آینده راه اندازی شود .
سینا پرس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار