برای داشتن خواب راحت این کارها را انجام دهیم
کد خبر: ۱۲۲۹۷
تاریخ انتشار: 2015 September 24    -    ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰
دکتر عسکری، روان‌پزشک در خصوص اهمیت خواب گفت:‌ انسان‌ها به طور طبیعی یک سوم از عمر خود را در خواب سپری می‌کنند. به همین دلیل اولین مرحله در خوابیدن داشتن آرامش فکری و ذهنی است.

وی با بیان این‌که برنامه‌های روزهای بعد را بهتر است قبل از به بستر رفتن نوشته شود، تصریح کرد: در صورتی که افراد پس از گذشت نیم ساعت به خواب نرفتند باید حتماً بستر را ترک کنند.

این روان‌پزشک افزود: نگرانی از به خواب نرفتن یکی از شایع‌ترین علل بی‌خوابی است و کسانی که به میزان خواب خود و ساعت‌های لازم برای خوابیدن حساس و نگران هستند.

عسگری با اذعان به این‌که بهترین زمان برای خوابیدن 11 شب الی 3 صبح است، اظهار کرد: خواب عمیق بین ساعت 11 شب الی 3 صبح اتفاق می‌افتد و عمده‌ترین قسمت رفع خستگی در انسان در این ساعات اتفاق می‌افتد چرا که مغز در این زمان ماده‌ای به نام ملاتونین را ترشح می‌کند که هورمون خواب است و در سلامتی انسان و تقویت سیستم ایمنی و همچنین جلوگیری از پیری زودرس نقش مهمی دارد.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که در این ساعات به صورت عمدی خود را از خواب محروم می‌سازند از ترشح این ماده در مغز جلوگیری می‌کنند و مشکلات ناشی از این مسئله را برای خود به وجود می‌آورند.
باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار