خطرات استفاده از صندل چیست؟
کد خبر: ۱۲۲۹
تاریخ انتشار: 2015 May 29    -    ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
متاسفانه بیشتر صندل‌ها بدون پاشنه بوده و کف آن‌ها تخت است که به آن‌ها پاشنه منفی گفته می‌شود و همین امر استفاده از آن‌ها را زیان‌آور کرده است. پاشنه منفی در این نوع کفش‌ها موجب می‌شود تا وزن بدن به جای پاشنه به کف پا وارد شده و از آنجا این فشار مستقیم به زانو و کمر وارد شود.
یک متخصص طب فیزیکی هشدار داد استفاده از صندل‌هایی که کفه آن‌ها تخت و بدون پاشنه است و پوشش مناسبی نیز در بالا ندارد برای سلامتی پا‌ها مضر محسوب می‌شود و بسیار آسیب‌رسان است.

دکتر کامبیز خاموشیان با اشاره به شروع فصل گرما اظهار کرد: در این فصل افراد به استفاده از کفش‌های روباز که اصطلاحا صندل گفته می‌شود، روی می‌آورند.

وی با بیان اینکه همه کفش‌های استاندارد باید دو تا ۲. ۵ سانتی‌متر پاشنه داشته باشند، گفت: متاسفانه بیشتر صندل‌ها بدون پاشنه بوده و کف آن‌ها تخت است که به آن‌ها پاشنه منفی گفته می‌شود و همین امر استفاده از آن‌ها را زیان‌آور کرده است. پاشنه منفی در این نوع کفش‌ها موجب می‌شود تا وزن بدن به جای پاشنه به کف پا وارد شده و از آنجا این فشار مستقیم به زانو و کمر وارد شود.

خاموشیان اظهار کرد: علاوه بر پاشنه، بسیاری از صندل‌ها پوشش مناسبی در قسمت بالای خود ندارند و تنها چند بند مختصر بر روی کفه کفش به هم متصل شده است و همین امر موجب شده این نوع صندل‌ها خاصیت کفش مناسب که پوشندگی و محافظت از پا است را نداشته باشند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: نبود محافظ مناسب بر روی پا به هنگام استفاده از صندل، موجب خشکی و آسیب پا و نیز تغییر فرم ناخن‌ها می‌شود. همچنین به دلیل نداشتن پوشش بالایی مناسب در این کفش‌ها، افراد به هنگام راه رفتن با آن‌ها محتاط‌تر گام برداشته و قدم‌هایشان کوتاه می‌شود که همین امر موجب خستگی زودرس و افزایش فشار بر انتهای لگن می‌شود.

وی توصیه کرد: افراد به جای صندل از کفش‌هایی که حداقل دو سانتی‌م‌تر پاشنه داشته و پوشش مناسب در قسمت بالای خود دارند استفاده کنند و سعی کنند کفش آن‌ها دارای تهویه باشد، به نحوی که قسمت‌های کوچکی از کفش آن‌ها دارای منافذ باشد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار