همه انسان ها یک ابرمیکروبی دارند+عکس
کد خبر: ۱۲۲۶۴
تاریخ انتشار: 2015 September 23    -    ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰
نتایج این مطالعه که در نشریه PeerJ منتشر شده است، همچنین نشان می دهد که نزدیک شدن به دیگران به مثابه ورود به ابر میکروبی آنها و ریزش بارانی از باکتری بر پوست انسان است و این باکتری ها می توانند از طریق تنفس وارد ریه ها شوند.



این مطالعه که توسط محققان دانشگاه اورگون در آمریکا انجام شده است، قابلیت استفاده از این ابر میکروبی را به عنوان عاملی برای تشخیص هویت افراد رد نمی کند.
تحقیقات قبلی نشان داده اند که میکروبیوم انسان - مجموعه باکتری، ویروس و قارچ هایی که در پوست و بدن انسان زندگی می کنند- 10 برابر سلول های بدن هر فرد است و می تواند از طریق تماس مستقیم، انتشار گازها در هوا و ریزش سلول های پوستی گسترش یابد.

محققان در این مطالعه، افراد مورد بررسی را به مدت چهار ساعت در یک اتاق قرنطینه نگاه داشتند .به منظور پیشگیری از آلودگی، در این اتاق هوا پمپاژ می شد و محققان نمونه های ابر میکروبی را که در ظروف و فیلتر های موجود در این اتاق جمع آوری شده بود، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.
محققان برخلاف انتظار متوجه شدند که هویت بیشتر افراد اتاق را می توانند از طریق نمونه برداری از ابر میکروبی آنها تشخیص دهند.
با این وجود محققان خاطر نشان کردند که هنوز اندازه و گستره ابر میکروبی افراد مشخص نیست.

خبرگزاری جمهوری اسلامی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار