خرید سیسمونی ارزان در منزل تو
کد خبر: ۱۲۲۶۲۳
تاریخ انتشار: 2018 September 27    -    ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
مسلما هر کودک و نوزادی به لباس، شلوار، کلاه، جوراب، پارچه و پوشاک و کفش و وسایلی نیاز دارد. معمولا تعداد لباس کودکان زیاد می‌باشد؛ طوری که به فضایی برای نگهداری و جمع‌آوری نیاز دارد.

حضور عضو جدید در خانواده یکی از لذت بخش ترین لحظات برای والدین محسوب می‌شود. از طرفی کودکان و نوزادان مانند هر فرد دیگری به وسیله و ملزوماتی نیاز دارند که بتوان با استفاده از این وسایل از کودک و نوزاد به خوبی نگهداری و مراقبت کرد که در این مقاله به لیستی از این ملزومات خواهیم پرداخت.

خرید سیسمونی ارزان در منزل تو

کمد و پاتختی کودک و نوزاد

مسلما هر کودک و نوزادی به لباس، شلوار، کلاه، جوراب، پارچه و پوشاک و کفش و وسایلی نیاز دارد. معمولا تعداد لباس کودکان زیاد می‌باشد؛ طوری که به فضایی برای نگهداری و جمع‌آوری نیاز دارد. کمد وسیله‌ ای است که از آن برای جمع کردن لباس و وسایل کودکان و نوزاد استفاده می‌ کنند. کالای خواب نوزاد و کودک و کمد باید دارای جنس و کیفیت مرغوبی باشد  تا بتواند به مدت طولانی عمر کند و در تمام دوران کودکی و نوجوانی نوزاد قابل استفاده باشد. کمد کودک و نوازاد معمولا اندازه کوچکتری نسبت به کمدهای معمولی دارد و تزئینات آن متفاوت و مناسب با روحیات کودکان است.

مبلمان کودک

کودکان هنگامی که شروع به راه رفتن می‌کنند مسلما مدت زمانی بعد یاد می‌ گیرند که چطور بشینند و بلند شوند. مبلمان به کودک این امکان را می دهد تا راحتر، آسانتر و سریعتر بتواند بشیند و بلند شود. همچنین مبلمان وسیله ای می باشد که کودک می تواند پس از بازی کردن و خسته شدن روی آن بشیند و استراحت کند. شکل و نقش مبلمان کودک با توجه به روحیات حساسی که دارند از شخصیت‌های کارتونی برگرفته شده است و رنگ پارچه آن شاد است. همچنین جنس پارچه کودکان باید مرغوب باشد و همچنین از جنسی تولید شده باشد که به سرعت کثیف و آلوده نشود؛ چرا که کودکان هنگام بازی و استفاده از مبلمان آن را کثیف می‌کنند که جنس مبلمان کودک معمولا از پارچه و یا چرم تولید می‌شود. 

خرید سیسمونی ارزان در منزل تو

صندلی کودک

صندلی کودک نیز وسیله ای شبیه مبلمان است با این تفاوت که صندلی کودک انواع مختلفی دارد. نوع اول صندلی کودک مخصوصا غذا خوردن است که از قسمتی تشکیل شده است که غذا را روی آن قرار می دهند تا کودک میل کند. نوع دیگری از صندلی کودک، صندلی مخصوص خودرو است که در ماشین و وسایل نقلیه قرار می‌گیرد و کودک یا نوزاد در آن قرار داده می شود. صندلی مخصوص خودرو از کودک در برابر افتادن و سر خوردن محافظت می کند.

فرش و موکت اتاق کودک و نوجوان

از آن‌جایی که کودک به شدت بازیگوش است و دائما در حال  زمین خوردن می باشد بهتر است برای پوشاندن کف اتاق او از فرش و موکت مناسب استفاده کنیم. فرش و موکت باید از پرزهای بلند تشکیل شده باشند تا به پای کودک فشار زیادی وارد نکند. همچنین در اتاق کودک و نوجوان می‌ توانید به جای فرش و موکت از کفپوش تاتامی استفاده کنید. کفپوش تاتامی نوعی کفپوش ضربه‌گیر است که از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است و اگر کودکان روی آن به زمین به خورند آسیب نمی بینند.

منسوجات کودک و نوزاد

منسوجات کودک همانطور که از نامش پیداست به لباس، پتو، دستمال و موارد این چنینی گفته می‌شود. منسوجات کودک از اهمیت بالایی برخوردارند؛ چرا که معمولا با بدن کودکان برخوردارند. پتو و دستمال کودک باید از پلاستیک و یا پارچه ضخیم نباشد تا به پوست او آسیب برساند. پتو ویا منسوجات دیگر کودک از نظر سایز و اندازه با منسوجات دیگر تفاوت دارد و عموما اندازه کوچکتری دارد.

خرید سیسمونی ارزان در منزل تو

لوازم حمام و شوینده کودک و نوزاد

حمام کردن شاید یکی از سخت ترین کارها برای مادران است؛ چرا که کودکان معمولا از آب وحشت دارند. همچنین بدن کودکان حساس است و عموما نمی توان از مواد شیونده بزرگسالان برای آن‌ها استفاده کرد. برای کودکان از شامپو، صابون و مواد شوینده مخصوصا آن‌ها شود تا نه تنها به پوستشان آسیب نزند بلکه چشمشان را دچار سوزش نکند. از طرفی براب شستن بدن کودکان از اسفنج‌های نرم استفاده کنید که انعطاف بالایی داشته باشد.

اسباب بازی کودک و نوزاد

بازی تنها و مهمترین سرگرمی کودکان در دوران رشد آن‌هاست. نوزادان و کودکان با بازی کردن به شناخت بهتری نسبت به پیرامون خود می رسند و با بازی بسیاری از مهارت ها را می آموزند. تقریبا بازی برای کودکان همه چیز است و به وسایل بازی شان به سرعت دلبسته می شوند. اسباب بازی کودکان باید طوری باشد که کودکان را به وجد بیاورد و در روحیه آن هل تاثیر مثبتی داشته باشد. اسباب بازی کودک و نوزاد با توجه به جنسیت و سن او باید از رنگ متناسبی برخوردار باشد تا هوش هیجانی کودک را رشد بدهد. برای سرگرمی و افزایش شوق بیشتر کودکان از عروسک‌ های نوردار استفاده کنید تا کودک با ضربه زدن با آن ها و روشن شدن نوری درون عروسک ها لذت ببرد.

خرید سیسمونی ارزان در منزل تو

ظروف کودک و نوزاد

تحقیقات نشان داده است که کودکان از سن 3 تا 10 سالگی در اوج رشد خود هستند؛ بنابراین غذای کودکان در این دوران باید مقوی و سالم باشند. اگر غذای کودکان از ویتامین و مواد کافی برخورد دار نباشد و به اصلاح ارزش غذای کافی نداشته باشد در رشد کودک تاثیر مخربی دارد. از طرفی علاوه بر غذا، ظروف مورد استفاده برای آن نیز اهمیت بسزایی دارد. ظروف کودک و نوزاد باید پلاستیکی باشد تا کودک نتواند به وسیله آن به خود آسیب بزند. رنگ ظروف بهتر است شاد و متنوع باشد تا کودک را به خوردن غذا تشویق کند و کاملا بهداشتی و ضد میکروب باشد تا سلامتی نوزاد و کودک را به خطر نیاندازد.

لوازم گردش کودک و نوزاد

کالسه و کریر یکی از مهمترین وسایل گردش و بازی نوزادان است. کالسکه به مادران این امکان را می دهند تا نوزادانشان را به هر جا که میخواهند ببرند و از فشار جابه جا کردن نوزادان بکاهد. همچنین کودکان در کالسکه مانند تخت به راحتی می توانند استراحت کنند. بیشتر کالسکه ها از چتری بالای قسمت سر نوازاد بهره می برند که نقش آفتابگیر را نیز برعهده دارد و مانع برخورد نور خورشید و یا باران هنگام بارش به صورت نوزاد می شود. همچنین کالسکه ‌ها دارای کمربند و قلاب هستند که کودکان در آن‌ ها محکم می شوند و از نظر ایمنی کالسکه یکی از مطمئن ترین وسایل حمل و نقل نوزادان است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار