چرا بی‌دلیل گریه می‌کنیم؟
کد خبر: ۱۲۲۲
تاریخ انتشار: 2015 May 28    -    ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
دلبر نیروشک با بیان اینکه چرا احساسات و هیجانات قبل از وقوع رویدادی رخ می‌دهند، اظهار داشت: گاهی قبل از آنکه بدانید چه خبر است، احساس خشم یا گریه می‌کنید یا بر اثر هیجان می‌لرزید.

وی افزود: احساسات اغلب واکنش‌هایی در لحظه و سریع هستند و سرچشمه آنها مغز و مواد شیمیایی موجود در بدن است که به آنها هورمون می‌گویند و در بدن جریان دارد.

این متخصص حوزه بهداشت روان ادامه داد: آمیدال قسمت کوچکی از مغز است که به دو قسمت تقسیم می‌شوند و دانشمندان بر این باورند که این قسمت‌ها مسئول بروز احساسات هستند. این دو قسمت کوچک بادامی شکل به طور خودکار به موقعیت‌هایی که مغز فکر می‌کند خنده‌دار، غمگین یا اضطراب‌آور است واکنش نشان می‌دهد مثلاً وقتی بادکنکی می‌ترکد یا از صدای مهیبی جیغ می‌کشید آمیدال شما به شدت کار می‌کند.

وی افزود: هیپوفیز کوچک و به اندازه نخود است که در مغز وجود دارد و مسئول آزاد کردن هورمون‌ها است. بعضی هورمون‌ها سبب رشد می‌شوند و بعضی دیگر سبب تغییراتی مانند قاعدگی.

این روانشناس گفت: همزمان با بلوغ و قاعدگی با هم بر احساسات فرد اثر می‌گذارد و موجب علایم پیش از قاعدگی مانند احساس خشم، گریه بی‌دلیل، سردرد و خستگی می‌شود.

نیروشک خاطرنشان کرد: البته همه افراد این حالات را تجربه نمی‌کنند زیرا این علایم در افراد مختلف متفاوت است. همچنین این احساسات معمولاً حدود ۲ روز قبل از قاعدگی ناپدید می‌شود.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار