برای از بین بردن جای بخیه و زخم چه باید کرد؟
کد خبر: ۱۲۱۹۶۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2018 September 21    -    ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵

بخیه ها معمولا پس از هر نوع عمل جراحی و یا آسیب دیدگی، برای بستن زخم های روی پوست یا سایر بافت ها مورد استفاده قرار می گیرند. ممکن است شما یا یکی از اطرافیان تان عمل زیبایی دارد، در این مطلب با روشهای مختلف از بین بردن جای بخیه ، جای جوش و جای زخم آشنا می شوید.

برای از بین بردن جای بخیه و زخم چه باید کرد؟

 معمولا پس از هر نوع جراحی، جای بخیه ممکن است ظاهر ناخوشایندی به چهره و یا دیگر نواحی بدن شما بدهد. از بین بردن جای بخیه مطمئنا برای شما علی الخصوص اگر خانم باشید الویت دارد.

هنگامی که پزشک می خواهد جای زخم را ببندد، از یک سوزن متصل به «نخ» برای بخیه زدن استفاده کرده و محل مورد نظر را بخیه می زند.

روش های متعددی برای از بین بردن جای بخیه وجود دارد. روش های غیر جراحی معمولا برای از بین بردن جای بخیه های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد و در صورتی که جای بخیه در هر ناحیه از بدن وسیع و ناخوشایند باشد، از روش های جراحی استفاده می شود.

روش های جراحی پلاستیک برای از بین بردن جای بخیه به صورت زیر است که البته بهترین عمل جراحی پلاستیک طبق نظر پزشک انتخاب و انجام می شود.
این روش های جراحی برای از بین بردن جای بخیه عبارتند از:

زد پلاستی یا روش دبلیو پلاستی: این روش معمولا در مورد بخیه های مربوط به آثار سوختگی و یا برش های سطحی انجام می شود و جای بخیه ترمیم می شود. به روشی که خط شکاف بخیه را از محل اصلی به جای دیگری از پوست منتقل می کنند تا کمتر جلب توجه کرده و ظاهر بهتری به خود بگیرد.

برش زدن جای بخیه: در این روش برای از بین بردن جای بخیه ، چند لایه از بخیه را پس از برش زدن ترمیم می کنند. به این ترتیب، لایه های بخیه نازک تر شده و از ضخامت آن کم می شود. با این روش، جای بخیه کمتر قابل توجه است.

روش جراحی گسترش بافت: روش گسترش بافت معمولا در بیمارانی که پوست آن ها به دلایل نقص های مادرزادی، دچار مشکل شده، انجام می شود. در این روش جراحی، بالونی را زیر پوست بیمار وارد کرده و با محلول آب نمک پر می کنند. با این روش، پوست فرد کمی حالت کشیدگی پیدا کرده و صاف تر می شود.

پیوند پوست: این روش جراحی پلاستیک برای از بین بردن جای بخیه از روش های دیگر کمی مشکل تر و پیچیده تر است. معمولا از روش پیوند پوست برای جای بخیه هایی استفاده می شود که منطقه بزرگی از پوست را گرفته و شکل آن ناحیه را تغییر داده باشد.

این نوع بخیه ها معمولا حالت کشیدگی به پوست وارد کرده و مشکلاتی را برای فرد ایجاد می کند. در روش پیوند پوست، قسمتی از پوست سالم فرد را از دیگر نواحی بدن برداشته و در جای بخیه پیوند می زنند.

از بین بردن جای بخیه سزارین
بهترین روش جراحی پلاستیک برای از بین بردن جای زخم

برای رفع جای زخم روی پوست، متخصص پوست می تواند به شما کمک کند تا در مورد یکی از روش های ترمیم پوست، روش مناسب با شرایط انتخاب شود. اگرچه حذف کامل جای زخم ممکن نیست؛ اما اکثر زخم ها را می توان با روش های مختلف زیبایی از بین برده و یا جای آن را ترمیم کرد.
اکثر این روش ها عبارتند از:

تزریق کلاژن، میکرودربراسونی، و روش های انتقال چربی. با این روش ها، جای زخم تا حد زیادی بهبود پیدا می کند. البته روش های دیگری از جمله کرم های شیمیایی یا میکرودرم هم شامل حذف بازسازی لایه های بالای پوست می شود. به طور کلی، میکرودرم در مقایسه با کرم های شیمیایی کمتر تهاجمی است.

تزریق کلاژن، چربی و یا پرکننده های پوستی هم می تواند برای پر کردن فرورفتگی های باقی مانده از یک زخم، کاربرد داشته باشند. متخصص پوست شما همچنین می تواند از کرم، ژل یا باند حاوی سیلیکون برای بهبود جای زخم برای شما استفاده کند.

لایه برداری پوست با لیزر

اما در مورد زخم های شدید و زخم هایی که جای آن ها ظاهری نامناسبی به پوست داده است، معمولا از روش های جراحی پلاستیک استفاده می شود:
از بین بردن جای زخم با لیزر

حذف جای زخم با روش لیزر، یکی از گزینه های عالی برای به حداقل رساندن ظاهر زخم های ناشی از آکنه، جراحی، و یا عوامل دیگر است. در این روش، با استفاده از نوری با انرژی زیاد، پزشک شما می تواند مناطق پوستی آسیب دیده را حذف کرده و یا ترمیم کند.
عمل از بین بردن جای جوش و اسکار

جوش نوعی آسیب و مشکل پوستی است که معمولا در زمان نوجوانی بیشتر روی پوست ظاهر می شود. البته می توان گفت که برخی افراد، تا مدت ها بعد هم دچار انواع جوش های پوستی هستند. برخی از جوش ها ممکن است عفونت کرده و یا چرکی شوند و به این ترتیب، ممکن است ظاهر بسیار بدی به پوست صورت و دیگر نواحی بدهد.

گاهی اوقات هم جای برخی از جوش ها به طور دائم می ماند و بنابراین اکثر افرادی که دچار چنین جوش هایی هستند، درصدد رفع جای جوش ها هستند. امروزه از روش های مختلفی برای رفع جای جوش استفاده می کنند. روش هایی مانند میکرونیدلینگ، میکرودرم و دیگر روش های لایه بردار که معمولا برای جای جوش های معمولی کاربرد دارد.

جوش های هورمونی چگونه اند

زمانی که جای جوش بسیار ماندگار و نامناسب باشد و همچنین به درمان های دارویی پاسخ ندهد، از روش های جراحی پلاستیک استفاده می کنند. متخصص پوست، برطبق شرایط بیمار، از یک روش جراحی مناسب برای حذف جای جوش استفاده می کند.

در روش جراحی پلاستیک برای از بین بردن جای جوش، کیست های حاوی جوش به طور کامل خارج شده و گاهی هم از تزریق کورتیزون استفاده می شود تا درد و التهاب را کاهش دهد.

روش لیزر: در مورد درمان و رفع جای برخی از جوش ها هم از روش لیزر استفاده شده و جای جوش را از بین می برند.

روش سابسیژن: روش های جراحی پلاستیک برای از بین بردن جای جوش، معمولا روشی موثر و کارآمد برای حذف جای جوش است. به عنوان مثال، روش جراحی سابسیژن که در این روش، جای جوش با شکاف روی پوست و ترمیم آن انجام می شود.
روش پیوند پوست

در این روش، پوست ناحیه دیگری از بدن به جای ناحیه جوش پیوند زنده می شود .با پیوند پوست، جای جوش های عمیق و ماندگار به خوبی از بین می رود.
مراقبت پس از عمل جراحی پلاستیک

در هر نوع جراحی پلاستیک برای رفع جای بخیه، زخم و یا جوش، مراقبت های پس از عمل باید مد نظر قرار گیرد تا مشکلی ایجاد نشود. برخی از عمل های جراحی پلاستیک ممکن است دوره نقاهت چند هفته ای داشته باشند.

گاهی اوقات پس از عمل جراحی پلاستیک، ممکن است بافت آن بخش از پوست، کمی حساس و متورم شود.به همین دلیل توصیه می شود که پس از عمل جراحی پلاستیک هیچ گونه فشاری در محل ایجاد نکنید تا بهبودی کامل ایجاد شود.

نبض ما

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
0
0
آرگان اویل را فراموش کردی بگی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
0
0
طب سوزنی هم می تونه کمک موثری برای کم کردن اثر اسکار باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار