دیابتی‌ها می‌توانند ماکارونی بخورند؟
کد خبر: ۱۲۱۸۹
تاریخ انتشار: 2015 September 23    -    ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
اگر فکر می‌کنید که باید ماکارونی را از منوی غذاها حذف کنید و به‌خاطر این کار ناراحت هستید، خبر خوبی برای شما داریم! این تصور غلطی است که خیلی‌ها فکر می‌کنند اگر مبتلا به دیابت باشند، حتما باید ماکارونی را از رژیم غذایی حذف کنند.

مسئله اصلی خود ماکارونی نیست، بلکه باید دقت کنید چه نوع ماکارونی‌ای می‌خورید، چگونه آماده‌اش کرده‌اید، چه حجمی از آن را می‌خورید و نکته مهم‌تر: همراه با چه غذاهایی استفاده می‌کنید. توصیه متخصصان این است که ماکارونی را نباید خیلی بپزید و بهتر است که فقط مقداری در آب جوش بگذارید.

ضمن این‌که ماکارونی باید با ترکیبی از غذاهایی مثل سویا، غذاهای دریایی، گوشت مرغ و سبزیجات خورده شود. اما چرا بر جوشاندن ماکارونی تاکید می‌شود؟ دلیل اصلی‌اش این است که وقتی ماکارونی خیلی پخته می‌شود، بیش از حد حالت نرم به خود می‌گیرد، فرم طبیعی‌اش از بین می‌رود و میزان گلوکز خیلی بیشتری ایجاد می‌کند و در نتیجه گلوکز خون افراد را بالا می‌برد.

به نظر متخصصان، ماکارونی اگر همراه با پروتئین بدون چربی، چربی‌های سالم، سبزیجات و فیبرها مصرف شود، یک وعده غذایی کامل و مناسب برای همه است. دقت کنید که از ماکارونی‌های سبوس‌دار استفاده کنید و به یاد داشته باشید که یک وعده مصرفی ماکارونی برای هر نفر، مساوی است با نصف فنجان ماکارونی!

شفاآنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار