رسیدگی به پرونده گردشگر فرانسوی؛ خارج از نوبت
کد خبر: ۱۲۱۸۵
تاریخ انتشار: 2015 September 23    -    ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
 همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده آزار گردشگر فرانسوی توسط چهار تبعه افغانستان، کنسول این کشور با ارسال نامه‌ای از ایران به خاطر دستگیری سریع متجاوزان تشکر کرد.
 
رسیدگی به این پرونده همزمان با شکایت دختر 23 ساله تبعه فرانسه در دستور کار قضات دادگاه کیفری و پلیس تهران قرار گرفت. این گردشگر در شکایتش گفت: برای کوهنوردی به حوالی دره فرحزاد رفته بودم که چهار مرد مرا مورد آزار و اذیت قرار دادند.

دختر جوان برای بررسی ادعایش همراه نماینده سفارت فرانسه به پزشکی قانونی معرفی شد و ماموران تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند. با شناسایی مخفیگاه متهمان، تیمی از ماموران راهی آنجا شده و یکی از متهمان را دستگیر کردند. در جریان تحقیقات از او، مشخص شد متهمان چهار مرد افغان هستند که به صورت غیرقانونی وارد ایران شده و در یک کارگاه در منطقه فرحزاد تهران کار می کردند.

متهم که در ابتدا منکر ماجرا بود وقتی همه دلایل را علیه خود دید، لب به اعتراف گشود و گفت: من و سه همدستم در کارگاه مشغول استراحت بودیم که دختر جوان به آنجا آمد و به دلیل تاریکی هوا از ما خواست شب را در کارگاه بخوابد. ما هم قبول کردیم. نیمه شب دچار وسوسه شده و او را مورد آزار و اذیت قرار دادیم. ساعتی بعد دختر خارجی کارگاه را ترک کرد.

با توجه به حساسیت موضوع، پرونده در اختیار شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران قرار گرفت. تیمی از ماموران نیز ردیابی برای دستگیری سه متهم فراری را آغاز کردند. تحقیقات در این زمینه نشان داد، متهمان به سمت مرزهای شرقی کشور فرار کرده اند تا از ایران خارج شوند.

سرانجام رد سه متهم فراری در شهرستان تربت جام کشف شد و ماموران این شهر با نیابت قضایی آنها را دستگیر کردند.

با انتقال سه مرد افغان، رسیدگی به پرونده در شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی حسین اصغرزاده آغاز شد.

بررسی شکایت دختر جوان نشان داد، او 14 شهریور پس از آشنایی با یک دوچرخه سوار آلمانی در ارمنستان، همراه او وارد ایران شده بود. او از کوهنوردان حرفه ای است و روز حادثه برای کوهنوردی به ارتفاعات فرحزاد رفته بود که در دام چهار تبعه افغان گرفتار شد.

او پس از رهایی از دام چهار متهم، خود را به کلانتری رساند و شکایت کرد.

در حال حاضر پرونده به ریاست قاضی حسین اصغرزاده، در شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران در حال رسیدگی است.

این در حالی است که کنسول فرانسه در ایران طی نامه ای از اقدامات صورت گرفته برای دستگیری سریع متهمان این پرونده تشکر کرد.

قضات دادگاه درباره متهمان تصمیم می گیرند

رئیس کل دادگستری استان تهران دیروز در گفت وگو با جام جم از رسیدگی سریع به این پرونده خبر داد.

غلامحسین اسماعیلی در تشریح اقدامات قضایی این پرونده گفت: پس از طرح شکایت توسط گردشگر خارجی، به سرعت پرونده ای در دادگاه کیفری یک تهران تشکیل و تحقیقات قاضی شعبه در این باره آغاز شد.پس از اخذ اظهارات شاکی قاضی دستورات لازم برای شناسایی و دستگیری متهمان را صادر کرد که اقدامات در این زمینه نتیجه داد و همان روز یکی از متهمان دستگیر شد. وی افزود: افراد دیگر نیز شناسایی شده و قبل از ترک کشور دستگیر شدند. پرونده با رعایت ضوابط قانونی در حال رسیدگی است و در حال حاضر درباره ماهیت پرونده و جرم اظهارنظر نمی کنیم.

باید به پرونده رسیدگی شود و هیات قضایی شعبه دادگاه رای خود را صادر کنند.

رئیس کل دادگستری استان تهران تاکید کرد: پس از طرح شکایت توسط گردشگر زن، دستور شناسایی و دستگیری فوری متهمان را صادر کردم و حالا که متهمان دستگیر شده اند دستور رسیدگی فوری به پرونده با رعایت ضوابط را صادر کردم.

اسماعیلی درباره غیرایرانی بودن متهمان و شاکی و تاثیر آن در رسیدگی به پرونده گفت: این موضوع هیچ تاثیری در روند رسیدگی به پرونده ندارد و باید منتظر نظر هیات قضایی درباره پرونده بود.

جام جم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار