شش دلیل برای استفاده از طب سوزنی
کد خبر: ۱۲۰۶۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2015 September 28    -    ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳
گاه پزشکان داروهای اضافی و درمان های ثانویه برای بیماران تجویز می کنند؛ اما در این باره باید گفت، یکی از قدیمی ترین و بحث برانگیز ترین این تجویزات، درمان سنتی به وسیله ی طب سوزنی چینی است.
شش دلیل برای استفاده از طب سوزنی علم و دانشی که روزانه در قرن بیست و یکم با آن سروکار داریم، تغییرات بسیاری کرده است. عقیده ها و رفتار قدیمی یا به کل از بین رفته اند و یا روش های مدرن جایگزین آنها شده اند، به ویژه در علم پزشکی.

به گزارش «تابناک با تو»، هرچند علم پزشکی پیشرفت های چشمگیری داشته، هنوز هیچ تضمینی برای درمان کامل و قطعی برخی بیماری ها وجود ندارد و گاه پزشکان داروهای اضافی و درمان های ثانویه برای بیماران تجویز می کنند؛ اما در این باره باید گفت، یکی از قدیمی ترین و بحث برانگیز ترین این تجویزات، درمان سنتی به وسیله ی طب سوزنی چینی است.

بنا بر این گزارش، طب سوزنی حدود دو هزار و پانصد سال پیش در چین کشف شد و مورد استفاده قرار گرفت. این نوع درمان با استفاده از سوراخ کردن پوست به وسیله ی سوزن های نوک تیز انجام می شد. نقاط خاصی از پوست که سوزن ها در آن ها فرو می روند، باعث تحریک مغز به ترشح اندورفین می شوند که مسکن های طبیعی بدن ما هستند.

در نتیجه ی مطالعات پزشکی، شواهد و شناخت های عینی و رسمی توسط مؤسسات و سازمان های دولتی، به دست آمده که هم اکنون دلایلی برای جدی گرفتن طب سوزنی به عنوان یک درمان جایگزین ارائه می دهیم.

1 ـ بدون درد و مطمئن است


سوزن ها یکی از رایج ترین دلایلی است که مردم هیچ گاه طب سوزنی را جدی نمی گیرند. اما این سوزن ها از نوع سوزن های آمپول نیستند. سوزن های طب سوزنی بسیار نازک و بدون درد هستند. با وجود این، اگر در حین انجام یا بعد از آن، این روش کمی درد و کبودی احساس کنید، از اثرات جانبی کاملا طبیعی هستند. اما اگر درد زیادی حس کردید، برای انجام این روش به شخص دیگری رجوع کنید.

2 ـ مقرون به صرفه است

یکی از بزرگترین خوبی های استفاده از طب سوزنی به عنوان یک راه درمان جانبی، مقرون به صرفه بودن آن است. به علاوه آنکه بعضی از شرکت های بیمه هم هزینه آن را تقبل می کنند. اما اگر شرکت پوششی بیمه شما هزینه ها را پوشش نمی دهد، باز هم هزینه ی مربوط به طب سوزنی هنگامی که با یک بیماری مزمن جدی رو به رو هستید، از نظر اقتصادی به صرفه است، خصوصا در مدت طولانی.

3 ـ از فناوری روز استفاده می کند


باستانی بودن طب سوزنی به معنای این نیست که نمی‌توان آن را با فناوری جدید تطبیق داد. روشی جدید برای انجام این درمان وجود دارد که طب سوزنی الکتریکی نامیده می شود. در این روش، فرو کردن سوزن ها همراه با ایجاد پالس های الکتریکی انجام می شود. این روش حتی بر بیماری های قلبی، فشار خون و تهوع تأثیرگذار است؛ هرچند به کسانی که سابقه‌ی بیماری صرع یا تشنج دارند توصیه نمی‌شود.

4 ـ در کاهش و درمان استرس، نگرانی و افسردگی مؤثر است

یکی از دلایلی که طب سوزنی خیلی به افراد توصیه می شود، این است که روش درمانی آن بدون هیچ داروی خاصی است. داروهای بسیاری هستند که با استرس و نگرانی و افسردگی مقابله می کنند؛ اما همه‌ی آن ها اثرات جانبی دارند. در نتیجه خود آن ها به داروهای جانبی نیاز دارند. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که منظم تحت درمان طب سوزنی قرار گرفته‌اند، در مدت درمان و بعد از آن، احساس آرامش بیشتری کرده‌اند.

5 ـ به عنوان بهترین مسکن جانشین برای مسکن های اصلی توصیه می‌شود


گفته می‌شود آمریکایی ها میلیاردها دلار صرف دارو و درمان های مختلف برای مسکن می‌کنند. در سال 1999، هشت مرکز درمانی، شامل مراکز هاروارد، دوک و استفورد تحقیقی برای یافتن بهترین جانشین داروهای مسکن راه اندازی کردند و  پنج جانشین برتر در این تحقیق مورد استفاده قرار گرفتند که البته اولین آنها طب سوزنی بود.

6 ـ در درمان بسیاری از بیماری های رایج مؤثر است


پزشکان و حتی متخصصان طب سوزنی به شما خواهند گفت این روش درمانی فقط یک درمان جانبی برای بیماری است و نه درمان اصلی. هیچ وقت به متخصص طب سوزنی اجازه ندهید شما را برای تشخیص یک بیماری معاینه کند. طب سوزنی تنها یک درمان جانبی است برای مقابله با علائم و اثرات یک بیماری.

اما جنگ بین علم روز و طب سوزنی ادامه دارد. تحقیقات بیشتری در حال انجام هستند؛ هرچند بدون توجه به افسانه ها و برداشت های غلط افراد، طب سوزنی نشان داده است که روی بیماری ها و علائم و شرایط خاص بی شماری اثر داشته است؛ مانند: آلرژی، سردرد، تهوع، درد، رگ به رگ شدگی، فشار خون، افسردگی و آرتریت روماتوئید.

منبع: lifehack


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
8
1
طب سوزنی مبنای علمی ندارد
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
0
1
ندیدن دلیل بر نبودن نیست .برو یکمی بیشتر تحقیق کن من طب سوزنی رفتم میگرنم برطرف شد الان دوساله
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار