تکاور ارتش که در خوش تیپی زبانزد بود+عکس
کد خبر: ۱۲۰۵۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2015 September 22    -    ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
شهید دریادار دوم تکاور ابوالفضل عباسی سال ۱۳۲۵ در روستای سامان توابع شهرستان ساوه متولد شد. او قبل از پیروزی انقلاب دوران آموزش تکاوری خود را در کشور انگلستان و در دانشکده کماندویی ببرهای سیاه گذراند و موفق به کسب درجه استادی در این دانشکده شد و در سال ۱۳۵۵ دوره عالی چتربازی را در دانشکده پیاده نیروی زمینی ارتش به پایان رساند.

 

 




وی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی استاد تکاوران نیروی دریایی ارتش بود و نقش مهمی در دفاع 34 روزه از خرمشهر در روزهای آغازین جنگ تحمیلی عراق علیه ایران داشت. شهید دریادار دوم تکاور ابوالفضل جزو ده نفری بود که صدام برای سرشان جایزه گذاشته بود.

 

 




شب قبل عملیاتشان را در منطقه ماهشهر آبادان به خوبی انجام داده بودند و فردا ظهر وقت نماز خمپاره‌ای پشت سر ابوالفضل عباسی فرود آمد. هم‌رزمانش تکه‌های جدا شده از بدنش را همان جا که شهید شده بود دفن کردند و بقیه را فرستادند تهران. هنوز سنگری که در آن بود، کنار جاده ماهشهر – آبادان است و یک قبر بی‌نام و نشان از تکه‌های جا مانده‌اش.

 

 

 


شهید دریادار دوم تکاور ابوالفضل عباسی در 28 فروردین سال ۱۳۶۰ و در شهر آبادان بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

 

 




همسر شهید عباسی در یکی از برنامه های نیمه پنهان ماه حضور یافته و خاطرات خود را بازگو کرده است. این برنامه بارها از شبکه افق سیما پخش شده است.


جام نیوز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
0
16
درود به شرفش
سلام بر روح پاکش
هموطن
|
Netherlands
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
0
12
روحش شاد وآفرین به غیرت آن بزرگ مرد
آزادگله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
0
2
هزاران درود و صلوات به تمام شهدا عزيز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار