بیمه ها با پول مردم و پزشکان هتل می سازند
کد خبر: ۱۲۰۲۳
تاریخ انتشار: 2015 September 22    -    ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۲
غلامعلی عکاشه در نشست خبری بیست و سومین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران درباره مشکلات مردم در حوزه تجهیزات پزشکی و ارتوپدی و همچنین طرح تحول سلامت، اظهار کرد: باید عنوان کنم که ما با کمال صداقت و امانت از همان روز نخست اجرای طرح تحول سلامت حامی این طرح بودیم با وجود آنکه از ما مشورت و نظری نگرفتند و دخالتی هم نداشتیم.

وی با انتقاد نسبت به وضعیت تعرفه‌ها که بسیار ناعادلانه است و نسبت به 20 سال تورم کشور وضعیت مناسبی ندارد، عنوان کرد: ما معتقدیم که سوبسید خدمات پزشکان و پرستاران را نباید از جیب آنان گرفت. بلکه این وظیفه بیمه‌هاست که باید آن را بپردازند.

عکاشه با توضیح این مسئله که بنده انتقاداتی به بیمه‌ها دارم که درخواست می‌کنم که عنوان حقوقی بنده قید نشود بلکه به عنوان یک متخصص در رسانه‌ها مطالب بنده را منتشر کنند مبنی بر اینکه بیمه‌ها امروز به جایی رسیده‌اند که با پول مردم و حق پزشکان ساختمان و هتل می‌سازند.

وی ادامه داد: بیمه‌ها باید تعهد خود را نسبت به بیماران و پزشکان اجرا کنند، همچنین در شرایطی که دولت با مشکل بودجه مواجه است و تعرفه‌ها نیز به مقدار مناسب تعیین نمی‌شود این درست نیست که سوبسید پزشکان از جیب خودشان پرداخت شود.

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران با مقایسه وضعیت بیمه‌های ایران با کشورهای دیگر جهان، عنوان کرد: مثلاً در آلمان و آمریکا بیمه‌ها پول می‌گیرند و خدمات ارائه می‌کنند اما بیمه‌های ایران از ما پول می‌گیرند ولی خدمتی نمی‌دهند. مثلاً در آلمان دو بیمه بیشتر وجود ندارد ولی در همین تهران 50 نوع بیمه وجود دارد. بنابراین اگر بیمه‌ها سود نمی‌کنند چرا این همه سرمایه‌گذاری می‌کنند!

عکاشه با اشاره به شرایط مدیرعامل بیمه تأمین اجتماعی که عضوی از انجمن جراحان ارتوپدی ایران است، گفت: آقای دکتر نوربخش به واقع تلاش می‌کند تا حق بیمار و پزشک اجحاف نشود و واقعاً نیز هیچ ارتباطی بین مسئولیت بیمه‌ای وی با انجمن ارتوپدی ندارد ولی با بیمه‌های دیگر چه باید کرد؟ به طوریکه حتی برای بنده که منتقدشان هستم مشکل ایجاد می‌کنند.

وی تصریح کرد: هیچ بیماری در ایران نباید به دلیل تجهیزات پزشکی در پشت در بیمارستان‌ها معطل شود و بیمارستان‌هایمان نیز باید آنقدر قوی شوند که کسی به بخش خصوصی مراجعه نکند.

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران با بیان اینکه مثلاً بنده به عنوان یک جراح ارتوپد از تاریخ اول آبان سال 93 هیچ پولی از بیمه‌ها نگرفته‌ام، خاطرنشان کرد: حال بیمه پول امثال ما پزشکان را نمی‌دهد ولی برای خود سرمایه‌گذاری می‌کند و متأسفانه آنقدر نیز بیمه‌ها قدرت دارند که حتی وزارت بهداشت را نیز در اجرای طرح تحول سلامت تخریب می‌کنند.


تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار