مشهورترین زنان قاتل در ایران
کد خبر: ۱۲۰۰۶۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2018 September 02    -    ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰

زنان قاتل با نقشه قتل را انجام می دهند و سعی می کنند برای فرار از مجازات رسانه ها و ذهنیت جامعه را با خود همراه کنند؛ کاری که هیچ تاثیری بر روند رسیدگی پرونده آنها ندارد و فقط باعث جنجالی شدن پرونده شان می شود.

عشق، فوتبال، قتل (شهلا جاهد)

شهلا یکی از معروف ترین زنان قاتل در ایران است که پرونده او سال ها تیتر یک صفحات حوادث بود. بیشتر از خود شهلا و جنایتش، همسر مشترک او و مقتول باعث جنجالی شدن این پرونده شد. او پس از آشنایی با بازیکن سابق پرسپولیس، همسر موقت او شد. شهلا ۱۷تیر ۸۱، زمانی که همسرش همراه تیم پرسپولیس به آلمان رفته بود، شبانه وارد خانه او شد. شهلا یک سال بعد به قتل لاله اعتراف کرد و درباره جنایت گفت:«همسرم با پرسپولیس به آلمان رفته بود. من تصمیم گرفتم با استفاده از غیبت او برای همیشه لاله را از زندگی ام حذف کنم. شب حادثه با کلیدی که از خانه ناصر داشتم، داخل خانه او رفتم و پشت شوفاژ پنهان شدم. از آنجا دیدم لاله همراه دو فرزندش و دوستش به خانه آمدند. تا صبح پشت شوفاژ بودم. وقتی فرزندان لاله به مدرسه رفتند و دوستش از خانه خارج شد، لاله روی تخت دراز کشید. من چاقو را آماده و دستکشم را دست کردم. بعد یک راکت بدمینتون برداشتم و با دسته آن محکم ضربه ای به سر لاله زدم. بعد با هم درگیر شدیم و من هم با ضربات چاقو آن قدر او را زدم تا جان داد.» با آن که شهلا بعد از آن منکر جنایت بود، اما باتوجه به بازسازی صحنه قتل، اعترافات صریح متهم، مدارک و شواهد موجود در پرونده وی، آذر ۸۹ در محوطه زندان اوین به دار مجازات آویخته شد.

 

عروس سیاه بخت (کبری رحمان پور)

 

رسانه ها و مردم به او لقب عروس سیاه بخت را داده اند. زنی جوان که پس از ازدواج سرنوشت برای او خوب ننوشت. مدتی است با تلاش وکیلش و خیرین آزاد شده، اما هنوز هم کابوس های سحرگاه های اعدام با او همراه است. او در خانواده فقیری چشم به دنیا گشود، خانه ای مستاجری با پدر و مادری میانسال و مریض. پدر پیرش به سختی امورات زندگی را می گذراند. وقتی مرد میانسال و ثروتمند به خواستگاری او آمد، به خاطر خانواده اش و برداشتن باری از دوش آنها باوجود مخالفت های پدر به این مرد پاسخ مثبت داد. او خود را برای زندگی آماده کرده بود، اما مادرشوهر ۷۵ ساله اش سرناسازگاری برداشت. ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه یکشنبه پنجم آبان ۷۹ کبری وارد خانه مادر شوهرش در نیاوران شد، آنها باهم دعوای لفظی پیدا کردند و مادر شوهر، کبری را از خانه بیرون کرد. در نهایت کبری دست به جنایت زد. او ۱۳ سال در زندان به سر برد، چند بار به خواسته اولیای دم پای چوبه دار رفت و هر بار توانست از آنها وقت بگیرد. در نهایت پس از ۱۳ سال با پرداخت دیه رضایت آنها را گرفت.

 

ادعایی که ثابت نشد (فاطمه پژوه)

یکی دیگر از زنان خبرساز که قصاص شد دختر جوانی بود. او تیر ۸۶ یک پزشک را با ضربه چاقو از پشت سر به قتل رساند و خیلی زود دستگیر شد. دختر جوان در بازجویی ها ادعا کرد مقتول قصد آزار و اذیت او را داشته و در دفاع از خود مرتکب قتل شده است. او نتوانست ادعای خود را ثابت کند و به قصاص محکوم شد. حکم قصاص او سوم آبان سال ۹۳ اجرا شد.

 

قاتل سریالی (مهین قدیری)

 مهین نخستین قاتل سریالی زن بود و توانست با این عنوان نام خود را در فهرست قاتلان سریالی ماندگار کند. مهین با پرسه در اطراف مساجد، زنان سالخورده را پس از نماز شکار می کرد و به بهانه رساندن آنها، زنان را سوار «رنو» خود می کرد. او سپس با آبمیوه مسموم طعمه هایش را بیهوش می کرد و بعد از خفه کردن زنان، طلاهایشان را سرقت می کرد.او ۲۹ آذر ۸۹ در زندان قزوین به دار مجازات آویخته شد.

 

فقط یک اشتباه (فاطمه و شوهرش)

پای ثابت جنجالی ترین پرونده ها، قتل خانوادگی در کشور است.زن جوان در پی آشنایی با پسر جوانی خود را مجرد و دانشجو معرفی کرد. در ادامه اسماعیل شوهر این زن متوجه این رابطه شده و از همسرش می خواهد به بازی ادامه دهد. مرد جنایتکار خود را دایی همسرش معرفی می کند. او همچنین از سه پسرش نیز می خواهد مادرشان را عمه صدا کنند. او در نخستین جنایت برای انتقامجویی خواهر پسر جوان را به خانه شان می کشاند و او را به قتل می رساند. بعد هم پسر جوان را به بهانه پیدا کردن گنج به دماوند برده و با همدستی دوستش او را می کشد. او در جنایتی دیگر گلوی دو پسر خود را می برد. دو پسرش شاهد قتل خواهر این پسر بودند. اسماعیل پس از قتل دختر جوان به او تجاوز کرده و جسدش را تکه تکه کرد. در این پرونده به خاطر دروغ زن جوان چهار نفر به قتل رسیدند. مرد جنایتکار همچنین همسرش را مجبور کرده بود با ابراهیم ازدواج کند و برای همسر خود و پسر غریبه جشن عروسی گرفته بود.سرانجام هم فاطمه و شوهرش قصاص شدند.

 

فقط دفاع کردم  (افسانه نوروزی)

پرونده اش در زمان رسیدگی جنجالی شد و کمی هم چاشنی سیاست همراه داشت. زن جوان می گفت در دفاع از خود مرتکب قتل شده است. او همراه شوهر و دو فرزندش به کیش رفتند تا شاید دوست قدیمی شوهر افسانه بتواند برای آنها کاری پیدا کند. وقتی شوهر این زن با دوست قدیمی اش دیدار کرد، این مرد قول همکاری داد و همین مساله باعث شد مرد جوان با زن و بچه اش راهی کیش شوند. او بعد از آن به خاطر ماموریت راهی تهران شد، اما مقتول با همسر و بچه های دوستش در شهر تنها ماندند. عصر یکشنبه ۱۵تیر ۷۶ زمانی که این مرد به جزیره برگشت با دست ها و لباس های خونین همسرش و در طبقه دوم با جسد دوست قدیمی اش مواجه شد. آن زمان بود که همسرش ادعا کرد مقتول قصد آزار و اذیت او را داشته و به همین دلیل دست به چاقو شده است. همان روز آنها راهی تهران شدند، اما زن جوان فردای آن روز بازداشت شد. او در همان تحقیقات اولیه ادعای دفاع مشروع را مطرح کرد و به بازسازی صحنه جنایت پرداخت. مسئول رسیدگی به پرونده در این رابطه گفته بود:«اول ما شک کردیم که شاید بجز زن جوان فرد دیگری نیز در قتل دست داشته است، اما نظریه پزشکی قانونی اعلام کرد به مقتول ۲۷ ضربه چاقو و همه توسط یک نفر وارد شده که ۱۵ضربه عمیق و بقیه سطحی بوده است و باتوجه به این که شدت ضربات یکسان بوده به این نتیجه رسیدیم قاتل یک نفر است.» با رضایت اولیای دم، این زن تیر ۷۶ با پرداخت دیه از زندان آزاد و از چوبه دار رهایی یافت. افسانه بعد از آزادی اش گفت:وقتی قاضی دستور داد برای همیشه دستبند از دستانم باز شود، فکر می‎کردم هنوز خواب می‎بینم.

 

قدیمی ترین زندانی زن (فاطمه مطیع)

به خاطر مدت زمان طولانی که در زندان بود، معروف شد و لقب قدیمی ترین زندانی زن به او داده شد. او متهم بود تیر۷۲ یکی از اقوام همسرش را کشته است. آن زمان اعتراف کرد به خاطر اختلافی که با مقتول داشت در دوغی که برای شام آورده بود سم ریخت و او را به قتل رساند. او مدعی بود این کار را با همدستی شوهرش انجام داده و بعد از جنایت جسد را داخل خودرویش در منطقه ای در جنوب شهر رها کرده اند. در حالی که او مدعی بود مقتول را با مرگ موش به قتل رسانده، پزشکی قانونی اعلام کرد مرد میانسال با سم گیاهی کشته شده است.  او در مراحل بعدی دادگاه منکر قتل شد. ۱۰ شهریور۹۳، دور جــدید محاکـمه قدیمی ترین زندانی زن در شعبه ۱۰۶ دادگاه عــمومی ـ جزایی شهرری برگزار شد. در ابتدای جلسه، فاطمه همچنان بر بی گناهی خود اصرار و عنوان کرد من مرتکب قتل نشده ام. در ادامه اولیای دم مقتول ۲۰ سال پس از این جنایت اعلام کردند با دریافت دیه حاضر به اعلام گذشت هستند. با پرداخت دیه این زن پس از ۲۰ سال آزاد شد.

منبع: شفقنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عاطی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
0
1
داستان فقط یک اشتباه (فاطمه و شوهرش) چقدر عجیب بود. شوهره حتماً مشکل روانی داشته!!!
احسان
|
-
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
0
0
داستان فقط یک اشتباه واقعی بود . واقعا همچین جانورهایی هم بین انسانها زندگی می کنند . آخرمان به کجا میرود .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار