خداحافظی با کبودی و گودی دور چشم
کد خبر: ۱۱۹۶۴
تاریخ انتشار: 2015 September 22    -    ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰
کبودی و گودی زیر چشم یک مسئله ارثی است که با استفاده از برخی کرم‌ها می‌توان آن‌ها را کم‌رنگ‌تر کرد.
دکتر تهرانچی متخصص پوست و زیبایی با اشاره به گودی و کبودی دور چشم گفت: کبودی و سیاهی دور چشم علامتی از زمینه‌های ارثی آلرژی است و افرادی که در خانواده سابقه آلرژی دارند بیشتر مستعد این مسئله هستند.
وی افزود: مسائلی از قبیل کشیدن سیگار، کم‌خوابی، تغذیه نادرست و استرس بیش از اندازه ممکن است تا حدی این سیاهی و گودی دور چشم را تشدید کنند اما آن چیزی که ثابت شده است سابقه آلرژی ارثی می‌باشد.
این متخصص پوست و زیبایی اظهار داشت: برای پیشگیری از تیرگی اطراف چشم شاید مرطوب نگه‌ داشتن پوست دور چشم و جلوگیری از خشکی آن بتواند تا حدی تأثیر مثبت داشته باشد هم‌چنین استفاده از شوینده‌های ملایم و کرم‌دار توصیه می‌شود.
وی بیان کرد: برای پیشگیری و یا درمان یک سری کارهای عملی هم وجود دارد که بسته به شدت و ضعف آن‌ها می‌تواند نتایج متفاوتی را داشته باشد مثل لیرزهای فراکشنال کربن دی اکسید یا لیزرهای فراکشنال اربیوم که می‌توانند تا حدودی به بهتر شدن قوام پوست نواحی دور چشم و کمی هم روشن شدن آن کمک کنند.
کرم‌های خاص دور چشم با خاصیت روشن‌کنندگی هم می‌توانند مفید باشند ولی در واقع شفاف شدن پوست دور چشم توسط کرم‌ها موقتی است و اگر استفاده نشوند تیرگی دور چشم دوباره به حالت اول برمی‌گردد اما درمان با انواع لیزرها ماندگاری بیشتری را خواهد داشت که باز هم نتیجه برای همگان یکسان نیست.
دکتر تهرانچی خاطرنشان کرد: برای گودی زیرچشم‌ها به ویژه گودی حاصل از زدن عینک‌های دائم کار خاصی نمی‌توان کرد و چون منطقه حساسی است از تزریق ژل و چربی در آن نواحی خودداری کنید و همچنین به دلیل عوارض جراحی دست به این کار نزنید فقط با کنار گذاشتن عینک می‌توانید تا حدودی گودی را کم کنید که باز هم قطعی نیست.

باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار