«اتاق» بهترین فیلم جشنواره تورنتو شد
کد خبر: ۱۱۹۶۱
تاریخ انتشار: 2015 September 21    -    ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
فیلم «اتاق» موفق به کسب جایزه منتخب تماشاگران‌، مهمترین عنوان چهلمین جشنواره معتبر سینمایی تورنتو شد.

فیلم «اتاق» به کارگردانی «لنی آبراهامسون» با کسب جایزه اصلی در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو در کانادا نام خود را به عنوان یکی از شانس‌های اصلی در فصل جوایز سینمایی 2015-2106 مطرح کرد.

این فیلم به اقتباس از رمان نوشته «اما دونوگو» روایتگر داستان زنی جوان و پسرش است که به دست همسرش در یک اتاق محبوس شده‌اند.

فیلم «اتاق» که هفته گذشته برای اولین بار در جشنواره فیلم تلورید آمریکا به روی پرده رفته بود با بازخوردهای مثبت منتقدین به ویژه برای بازی «بری لارسون» در نقش مادر و «جیکوب ترمبلی» در نقش پسری پنج ساله به نام «جک» رو به رو شد.

این فیلم ایرلندی پنجمین ساخته بلند سینمایی «آبراهاسون» محسوب می‌شود که سال گذشته با فیلم «فرانک» با بازی «مایکل فاسبندر»، نیز تحسین منتقدین سینمایی را در جشنواره فیلم ساندنس برانگیخت.

بسیاری از منتقدین نیز فیلم «اتاق» را به سبب جسارت کارگردان در ساخت 45 دقیقه‌ ابتدایی آن در یک اتاق کوچک را ستودند.

«کامرون بیلی»کارگردان هنری جشنواره فیلم تورنتو در گفت‌وگو با گاردین عنوان کرد، فیلم «اتاق» اثری است که در طول پائیز همه درباره آن حرف خواهند زد.

جایزه منتخب تماشاگران جشنواره فیلم تورنتو که امسال چهلمین سال برگزاری خود را تجربه می‌کند همواره به عنوان یک پیش‌بینی کننده قابل اعتماد در فصل جوایز سینمایی شناخته می‌شود و فیلم‌های برنده اسکاری چون «میلیونر زاغه نشین»، «سخنرانی پادشاه» و همچنین «دوازده سال بردگی» همگی در ابتدا در جشنواره فیلم «تورنتو» موفق به کسب جایزه اصلی شده بودند.

ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار