طرز تهیه‌ی پاستای تورتلینی با کاری
کد خبر: ۱۱۹۴۸۰
تاریخ انتشار: 2018 September 02    -    ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
تورتلینی نوعی پاستای کوچک حلقه‌ای‌شکل و مغزپُر ایتالیایی است که درون خمیر آن را ابتدا با مواد گوناگونی پر می‌کنند و سپس دو طرف خمیر را به صورتی که شبیه حلقه یا کلاه شود روی هم می‌آورند. امروز تصمیم داریم شما را با روش تهیه‌ی پاستای تورتلینی با کاری آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه‌ی پاستای تورتلینی با کاریاختصاصی تابناک باتو؛ تورتلینی نوعی پاستای کوچک حلقه‌ای‌شکل و مغزپُر ایتالیایی است که درون خمیر آن را ابتدا با مواد گوناگونی پر می‌کنند و سپس دو طرف خمیر را به صورتی که شبیه حلقه یا کلاه شود روی هم می‌آورند. امروز تصمیم داریم شما را با روش تهیه‌ی پاستای تورتلینی با کاری آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه‌ی پاستای تورتلینی با کاری

مواد لازم:

کره: 50 گرم 

نخود فرنگی: 200 گرم

ژامبون دودی: 50 گرم

پودر کاری: دو قاشق چایخوری

پاستای تورتلینی: 400 گرم

پنیر پارمسان رنده شده: 50 گرم

خامه: دویست میلی گرم

نمک و فلفل: به میزان لازم

جعفری: به میزان دلخواه

طرز تهیه:

نیمی از کره را در ظرفی ریخته و روی حرارت قرار می‌دهیم. وقتی کره ذوب شد، نخودفرنگی و ژامبون خرد شده را به آن اضافه می‌کنیم. حرارت را کم می‎کنیم و نخودفرنگی و ژامبون را به مدت ده دقیقه روی حرارت ملایم تفت می‌دهیم.
پودر کاری را به مواد قبلی می‌افزاییم.
پاستا را به همراه پنیر پارمسان و خامه به مواد قبلی افزوده و در پایان، نمک و فلفل را اضافه می‌کنیم. پس از چند دقیقه تفت دادن مواد، پاستای ما آماده است. آن را در ظرفی مناسب ریخته و با برگ‌های جعفری، تزیین می‌کنیم.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو

منابع: fatafeat ـ wikipedia

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار