اهدای اعضای بدن با الهام از«ماه عسل»
کد خبر: ۱۱۹۴۱
تاریخ انتشار: 2015 September 21    -    ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
اعضای بدن زن میانسال به خاطر آخرین وصیتش به بیماران نیازمند اهدا شد.
 
زن میانسال وقتی برنامه ماه عسل را می دید و اشک هایش از شوق اهدای عضو زنی جاری شده بود، گویی به دلش افتاده بود که او هم می تواند با اهدای اعضای بدنش به انسان های دیگر زندگی دوباره بدهد. زن 40 ساله بعد از دیدن برنامه به دو دخترش وصیت کرد اگر مرگ مغزی شد، اعضای بدنش را به بیماران اهدا کنند.

زن میانسال دو ماه قبل متوجه دردهای مزمن در کمرش شد و بعد از مراجعه به پزشک، دریافت توده ای در کمرش وجود دارد که باید خود را به تیغ جراحان بسپارد. پس از انجام عمل در بیمارستانی در پایتخت توده را از کمرش خارج کردند و برای طی کردن دوره نقاهت به خانه آمد. بعد از گذشت چند روز او متوجه دردهای بیشتر در کمرش شد تا این که با مراجعه به پزشک متوجه شد در دوران مراقبت بعد از جراحی، بدنش دچار عفونت شده است. درمان زن 40 ساله آغاز شد تا این که او به علت وخامت حالش به بیمارستان لقمان منتقل شد. در حالی که دو دختر جوان و پسر او پشت درهای بیمارستان منتظر بازگشت مادر به خانه بودند 16 شهریور پزشکان اعلام کردند زن میانسال دچار مرگ مغزی شده و دیگر هیچ امیدی به بهبود حالش نیست. لحظه ها برای اعضای خانواده اکرم رحمان آبادی به سختی می گذشت تا این که آنها یاد وصیت مادر افتادند و رضایت خود را برای اهدای اعضای بدن مادر اعلام کردند.

با اعلام رضایت همسر و فرزندان زن 40 ساله، مقدمات اهدای عضو انجام شد و 20 شهریور با انتقال او به بیمارستان مسیح دانشوری چهار عضو زن کنگاوری به بیماران نیازمند اهدا شد تا آنها زندگی دوباره را تجربه کنند.

روز گذشته برادر زن میانسال با مراجعه به دادسرای امور جنایی در شکایتی خواستار مشخص شدن علت اصلی مرگ مغزی خواهرش و بررسی احتمال قصور پزشکی در آن شد.

جام جم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار