ساحل درخشان جزیره Vaadhoo مالدیو
کد خبر: ۱۱۸۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2015 October 29    -    ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
زمانی که موج ها با ساحل شنی برخورد می کنند، پوسته سلولی آنها به سیگنال های الکتریکی پاسخ داده و نورآبی ازخود تولید می کند. آنها همچنین می توانند شکل ردپای افرادی که بر ساحل قدم می زنند، بگیرند.
ساحل درخشان جزیره Vaadhoo مالدیو ساحل درخشان جزیره Vaadhoo مالدیو، یکی از شگفت انگیزترین پدیده های طبیعت است. این ساحل، یکی از مجموعه سواحلی است که در بسیاری از رسانه های دنیا به آن لقب قطعه ای از بهشت را داده اند. ویژگی خاص این ساحل در شب نمایان است؛ زمانی که آب این ساحل زیبا کاملا رویایی در تلالو نور مهتاب می درخشد.

در تصاویر می توانید این زیبایی بی وصف را مشاهده کنید. گویی میلیون ها ستاره کوچک در عمق دریا غرق شده اند، اما در واقع این پدیده بدیع، نتیجه وجود فیتوپلانکتون ها یا میکروب های دریایی شب تابی که انگار آب دریا آیینه ستاره ها روی زمین شده است.

این موجودات زنده کوچک هنگامی که درهم می تابند، از خود نور ساطع می کنند. زمانی که موج ها با ساحل شنی برخورد می کنند، پوسته سلولی آنها به سیگنال های الکتریکی پاسخ داده و نورآبی ازخود تولید می کند. آنها همچنین می توانند شکل ردپای افرادی که بر ساحل قدم می زنند، بگیرند.




تعدادی از این عکس های بی نظیر توسط عکاس هنرمند تایوانی با نام Will Ho ثبت شده است. این پدیده به تازگی توسط زیست شناسان دریایی بررسی شده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زینال بندری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
1
1
در بعضی از جزایر خلیج هم این پدیده با رنگ قرمز و نارنجی مشاهده میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار