تأثیر بسیار بد حشره کش ها بر بدن کودکان
کد خبر: ۱۱۷۹۹
تاریخ انتشار: 2015 September 20    -    ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۵
بر اساس آخرین تحقیقات حشره کش ها می توانند مهمترین عامل برای ابتلای اطفال به سرطان باشند.

یک تحلیل جدید روی مطالعات پیشین نشان داد قرار گرفتن کودک در معرض برخی از انواع حشره‌کش‌ها که در خانه استفاده می‌شوند احتمال ابتلای او به سرطان را افزایش می‌دهد.

در این بررسی کارشناسان به ارزیابی 16 تحقیق که در مورد ارتباط بین قرار گرفتن در معرض حشره‌کش‌های خانگی و سرطان‌های کودکی بوده‌اند، پرداخته و دریافتند کودکانی که با این حشره‌کش‌ها در تماس بوده‌اند نسبت به کودکان دیگر 47 درصد بیشتر به سرطان خون مبتلا شده‌اند.

«چنشنگ لو»، نویسنده ارشد این مطالعه از دانشکده سلامت عمومی «هاروارد تی اچ چان» در بوستون آمریکا گفت: باید به خاطر داشت که حشره‌کش‌ها برای از بین بردن ارگانیسم‌ها و موجودات زنده طراحی و تولید شده‌اند. والدین می‌بایست از به کار بردن این مواد شیمیایی در نزدیکی محیط زندگی کودکان خود و فضاهایی که آنان ساعات زیادی را در آنجا می‌گذرانند،‌ خودداری کنند.

در این بررسی متخصصان قرار گرفتن کودکان در معرض سه نوع حشره‌کش را مطالعه کردند که شامل حشره‌کش داخلی، حشره‌کش‌های فضای بیرونی و سم علف‌کش بودند. همچنین در مفصل‌ترین مطالعات نزدیک به 1200 کودک مبتلا به سرطان حضور داشتند.

این متخصصان مشاهده کردند کودکانی که در معرض سم علف کش قرار داشتند نسبت به کودکانی که تماسی با این نوع سم نداشتند 26 درصد بیشتر احتمال دارد به سرطان خون مبتلا شوند. هرچند در این بررسی ارتباط بین مصرف حشره‌کش‌های فضای بیرونی و سرطان کودکان مشاهده نشد.

به گزارش لایوساینس، نتایج مطالعات پیشین حاکی از آن بود که استفاده از حشره کش‌ها بیش از آنکه روی سلامت بزرگسالان تاثیر بگذارد سلامت کودکان را به خطر می‌اندازد و کودکان به دلیل اینکه سیستم ایمنی‌شان تکامل پیدا نکرده آسیب‌پذیرتر هستند.
باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار