بیمه ایرانیان خارج از کشور بلاتکلیف است
کد خبر: ۱۱۷۶۴
تاریخ انتشار: 2015 September 19    -    ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳
 سیروس نصیری مدیرکل امور فنی بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه تبعه خارجی شاغل در ایران در صورت بازنشستگی در ایران از تمامی خدمات تأمین اجتماعی بهره مند می شوند، اظهار کرد: اگر فردی سال ها در ایران بیمه پرداخت کرده باشد و به کشورخود باز گردد، سازمان هیچگونه ساز و کاری برای انتقال سابقه بیمه شخص به کشور مقابل را ندارد.

وی در خصوص ایرانی هایی که در کشوری دیگر حق بیمه پرداخت می کنند، تصریح کرد:ایرانی هایی که در کشور دیگر مشغول به فعالیت و بیمه پردازی هستند نیز امکان انتقال بیمه خود به ایران را ندارند ، اما برای رفع این مشکل در حال مذاکره با کشور ترکیه هستیم تا بتوانیم از طریق توافقنامه، راهکارهای انتقال سوابق بیمه ای را فراهم کنیم.

نصیری با بیان اینکه جلسات مختلفی با تأمین اجتماعی ترکیه برگزار نشده تا بتوانیم دامنه وسیعی از توافق بین تأمین اجتماعی در کشور ایجاد کنیم، افزود: بیمه بیکاری، حوادث، بازنشستگی و نحوه پرداخت مستمری برای اتباع در کشورموضوع مذاکرات است که سازمان های تأمین اجتماعی ایران و ترکیه سعی دارند درآن به توافق برسند.

مدیر کل امور فنی بیمه شدگان گفت:ایجاد توافقنامه با کشور ترکیه، مبنایی برای توافق با سایر کشورها است تا ایرنیان و اتباع کشورهای دیگر نیز بتوانند از مزایای تأمین اجتماعی بهره مند شوند.

صبحانه

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار