۴۴ کشور وارد رقابت اسکار شدند
کد خبر: ۱۱۷۵۰
تاریخ انتشار: 2015 September 19    -    ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰
در فاصله کمتر از ۲ هفته تا پایان مهلت معرفی فیلم‌های خارجی‌زبان به آکادمی اسکار و درحالی‌که بیش از ۴۰ کشور وارد این رقابت سینمایی شده‌اند، مدیران سینمای فرانسه یک فهرست شامل ۵فیلم برگزیده اعلام کردند و «۶۰۰ مایل» به نمایندگی از مکزیک به اسکار ۲۰۱۶ می‌رود.

اعضاي مركز ملي فيلم و تصاوير متحرك فرانسه صبح روز پنجشنبه به رياست فردريك بردين دور هم جمع شدند تا براي معرفي نماينده اين كشور به هشتادوهشتمين دوره مراسم اهداي جوايز اسكار تصميم بگيرند. اين جمع در نهايت به اين نتيجه رسيدند كه ابتدا 5فيلم برگزيده خود را معرفي كنند و سپس از ميان آنها يك فيلم به نمايندگي از فرانسه براي حضور در بخش بهترين فيلم خارجي‌زبان برگزيده شود.

«فصل تابستان» به كارگرداني كاترين كورسيني، «ديپان» ساخته ژاك اوديار، «اندازه يك مرد» استفان بريز، «مارگوريت» خاوير جيانولي و «اسب وحشي» دنيز غمزه ارگوون فيلم‌هايي هستند كه بخت حضور در اسكار سال آينده ميلادي را دارند. قرار است اعضاي مركز ملي فيلم فرانسه اواخر هفته‌جاري بار ديگر تشكيل جلسه بدهند و نامزد نهايي خود را معرفي كنند. تيه‌ري فرومو مدير جشنواره كن و ميشل آزاناويسيس كارگردان برنده اسكار ازجمله اعضاي اين مركز هستند.

فصل تابستان نخستين‌بار در جشنواره لوكارنو به نمايش درآمد و در جشنواره تورنتو حضور دارد. ديپان بهار گذشته جايزه معتبر نخل طلا را از جشنواره كن به‌دست آورد و شايد نخستين حضور اوديار را در رقابت اسكار رقم بزند. اندازه يك مرد جايزه بهترين بازيگر مرد جشنواره كن امسال را براي ونسان ليندو به ارمغان آورد و مارگوريت بتازگي در جشنواره ونيز به نمايش درآمد. «موستانگ» يا اسب وحشي هم نخستين تجربه كارگرداني ارگوون است كه در كن و سارايوو حضور داشت.

از سوي ديگر، سينماي مكزيك كه در سال‌هاي اخير حضوري درخشان در بخش اصلي اسكار داشته، امسال 600مايل گابريل ريپستين را براي حضور در بخش بهترين فيلم خارجي‌زبان برگزيده است. اين فيلم نخستين‌بار سال گذشته در جشنواره برلين به نمايش درآمد و جايزه بهترين فيلم اول را براي ريپستين به ارمغان آورد. تيم راث در 600مايل در نقش يك مأمور آمريكايي ظاهر مي‌شود كه با اسير قاچاقچي سلاح خود طرح دوستي مي‌ريزد.

تا امروز 44كشور نمايندگان خود را براي حضور در بخش بهترين فيلم خارجي‌زبان هشتادوهشتمين دوره مراسم اهداي جوايز اسكار معرفي كرده‌اند و مهلت معرفي نمايندگان ديگر كشورها اول مهرماه به پايان مي‌رسد. سال گذشته 83فيلم در اين رقابت حضور داشتند كه قرعه اسكار به نام «ايدا» به كارگرداني پاول پاوليكوفكسي از لهستان افتاد.

همشهری
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار