زانو بند برای کودکان دارای پای پرانتزی ساخته شد
کد خبر: ۱۱۷۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2015 September 19    -    ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
محققان کشور زانو بندی برای کودکان دارای پا پرانتزی طراحی و تولید کردند که این زانو بند قابلیت تنظیم در زوایای مختلف براساس ضایعه بیمار را دارا است.
مجری طرح زانو بند برای کودکان پا پرانتزی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: کودکان دارای پا پرانتزی نمی توانند تحت عمل جراحی قرار گیرند زیرا عمل جراحی از رشد آنها جلوگیری می کند، بنابراین این کودکان باید از زانو بند برای اصلاح زاویه حرکتی خود استفاده کنند.

رضا وهاب کاشانی افزود: زانو بندهایی که در بازار وجود دارد به دلیل اینکه قابلیت تنظیم در زوایای مختلف را ندارد موجب خستگی بیمار و ضعف عضلانی آن می شود اما زانو بند جدیدی که طراحی و ساخته ایم قابلیت تنظیم در زوایای مختلف را دارد.

این محقق گفت: همچنین در این زانو بند از آلیاژهای سبک تری استفاده شده که تحمل وزن آن برای بیمار بسیار راحت تر است.

وهاب کاشانی افزود: این زانوبند با قیمت ۲۶۰ هزار تومان قابل فروش است درحالی که قیمت نمونه های خارجی آن که از نظر کارآیی ساده تر از نمونه ساخته شده ما است حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

وی اضافه کرد: این زانو بند قابلیت تنظیم به صورت دستی و تنظیم از سوی پزشک براساس نوع ضایعه بیمار را دارا است.

این محقق گفت: این زانو بند که در مرحله آزمایش های آزمایشگاهی قرار دارد بستر آموزش های حرکتی را نیز برای بیماران ایجاد می کند.

مهر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
0
0
اگه توی گوگل سرج کنید می بینید از این زانو بند از قبل وجود داشته و کشف جدیدی نیست .با توجه به اینکه خودم فیزیوتراپیست هستم اظهار نظر کردم .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار