امن ترین کشورهای جهان کدامند؟
کد خبر: ۱۱۶۲۴۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: 2018 July 26    -    ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷
همه می‌دانیم که در دنیا چه آشوبی برقرار است، تا ۱۰ سال پیش دنیا رو به امنیت بیشتر پیش می‌رفت و این سال‌ها شاهد اتفاق‌های ناخوشایند زیادی حتی در کشورهای پیشرفته هستیم که باعث می‌شود به راحتی برای پیدا کردن مقصد سفر تصمیمی گیری نکنیم. با اینکه صلح جهانی هر روز بی‌معناتر می‌شود، اما...

امن ترین کشورهای جهان کدامند؟

امن ترین کشورهای جهان کدامند؟به گزارش «تابناک با تو»؛ همه می‌دانیم که در دنیا چه آشوبی برقرار است، تا ۱۰ سال پیش دنیا رو به امنیت بیشتر پیش می‌رفت و این سال‌ها شاهد اتفاق‌های ناخوشایند زیادی حتی در کشورهای پیشرفته هستیم که باعث می‌شود به راحتی برای پیدا کردن مقصد سفر تصمیمی گیری نکنیم. با اینکه صلح جهانی هر روز بی‌معناتر می‌شود، اما هنوز کشورهایی وجود دارند که برای آرامش امنیتی که در آنها برقرار است شهرت دارند. جالب است که بدانید کشور شماره یک در لیست امن‌ترین کشورهای دنیا برای سفر کردن به مدت یک دهه همچنان مقام اول خود را حفظ کرده است.

هر سال، «سازمان اقتصاد و صلح» به کمک واحد اطلاعات اقتصادی اقدام به محاسبه «لیست صلح جهانی» و در آن ۱۶۳ کشور را رتبه بندی می کند. فاکتورهایی که در این رتبه بندی لحاظ می شوند شامل: درگیری‌های داخلی و اختلافات خارجی، هماهنگی یا عدم هماهنگی ملت آن کشور و شاخص‌هایی مرتبط با نیروهای نظامی می‌باشد.

در ادامه این مطلب با ۱۰ امن‌ترین کشورهایی که می توانید با خیال راحت به آنها سفر کنید آشنا خواهید شد. با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

۱۰- ایرلند و ژاپن

امن ترین کشورهای جهان کدامند؟

جمهوری ایرلند در عرض یک سال از رتبه دوازدهم به رتبه دهم رسید و این‌ها همه به دلیل درصد پایین بی‌ثباتی سیاسی و وحشت سیاسی بود. اگر علاقه‌مند به منظره‌های حیرت‌انگیز یا بهتر بگویم، بازدید از جزایر کوچک و دلربا هستید، جزیره «اِمرالد» (Emerald Isle) مکان مناسبی برای شما خواهد بود.

بله ژاپن در این لیست با ایرلند امتیاز مساوی کسب کرد و به همین دلیل رتبه دهم بین این دو کشور تقسیم شده است. ژاپن برای آمار بسیار پایین جنایات و همچنین دسترسی پایین به اسلحه یکی از امن‌ترین مقصدهای سفر شناخته شده است. جدا از امنیت این کشور جذاب و دوست‌داشتنی، رفت و آمد برای مسافرها در این کشور فوق‌العاده راحت است و با وجود قطارهای سریع السیر و حتی قطارهای «نامرئی»، قرار است شمار بازدیدکنندگان از این کشور تا سال ۲۰۲۰ دو برابر شود.

۹- سوییس

کشوری که برای طبیعت خیره‌کننده خود مشهور است، به دلیل غیبتی که در درگیری‌های خارجی و اختلافات داخلی دارد، رتبه نهم امن ترین کشور برای بازدید توریست‌ها را به خود اختصاص داده است. این یعنی با خیال راحت می‌توانید در این کشور سفر کنید.

۸- کانادا

با این که کانادا وسیع‌تر از همسایه جنوبی خود، یعنی آمریکا می‌باشد، با این حال سطح امنیت این کشور نسبت به آمریکا زمین تا آسمان تفاوت می‌کند.

۷- اسلوونی

با اینکه فعالیت‌های رعب‌آور کمی در کشور اسلوونی اتفاق می‌افتد، با این حال در این کشور متوجه حضور پر رنگ‌تری از نیروی پلیس به نسبت کشورهای دیگر خواهید شد. همین موضوع باعث شده تا مسافران و توریست‌هایی که از اسلوونی بازدید می کنند حس امنیت بیشتری داشته و بدون ترس از جاذبه‌های مخفی این کشور دیدن کنند.

۶- جمهوری چک

این کشور به دلیل مخارج کم نظامی و آمار پایین خشونت و جرائم رتبه ششم را به خود اختصاص داده است.

۵- دانمارک

امن ترین کشورهای جهان کدامند؟

دانمارک را معمولا بین لیست شادترین کشورهای دنیا می‌بینید و به غیر از یک مورد درگیری با کانادا بر سر جزیره‌ای بدون سرنشین، اختلافات دیگری از این کشور مشاهده نمی‌کنید.

۴- اتریش

اتریش به دلیل واردات پایین اسلحه و برگزاری انتخابات صلح آمیز رتبه پنجم را از آن خود کرد.

۳- پرتغال

امن ترین کشورهای جهان کدامند؟

هزینه‌های پایین سفر در پرتغال و همچنین زیبایی منحصر به فرد آن، این کشور را به یکی از واجبات سفر برای هر جهانگردی تبدیل کرده است.

۲- نیوزیلند

زیبایی نیوزیلند وصف نشدنی است؛ منظره های زیبا، سواحل خیره‌کننده و سرسبزی بی‌نظیر وقتی با امنیت و عدم وجود جرائم در این کشور ترکیب می‌شود، جایگاه دوم این لیست را به آن اختصاص می‌دهد.

۱- ایسلند

امن ترین کشورهای جهان کدامند؟

برای دهمین بار در ده سال اخیر، ایسلند رتبه اول لیست امن‌ترین کشورهای دنیا را به خود اختصاص داده است. این رتبه به دلیل آمار پایین جنایات، تعداد اندک افراد زندانی و آمار پایین فعالیت‌های رعب و وحشت‌زا به آن اختصاص داده شده است. سفر به این سرزمین رویایی را فراموش نکنید.

دور و نزدیک

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
6
بابا پس کو ایران
امن ترین کشور دنیا
مگه ما امنیت نداریم

در فلاکت، فقر، فساد اداری، تورم و هرچی عامل بد هست جز 10 کشور اول دنیا هستیم.

در هر چیز خوبی که در دنیا هست جز 10 کشور آخر دنیا هستیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
0
6
دوستان
اگر مشکل مالی ندارید و از نظر روانی و جسمی سالم هستید و سربازی هم رفتید هیچ وقت هیچ وقت ازدواج نکنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
2
0
سفر به این سرزمین رویایی را فراموش نکنید! چی؟ مگه میشه مگه داریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
0
3
اصلا کشته این جمله شدمممممممم

"سفر به این سرزمین رویایی را فراموش نکنید."

راستی ایران رو هم یادتون نره اضافه کنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
0
3
و ایران؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
3
0
سلام، یکماه پیش لیسبون بودم. به محض رسیدن به فرودگاه اعلام کردند مواظب جیب بر ها باشید. گرچه اتفاقی را مشاهده نکردم ولی معلوم بود آنقدرها هم امن نیست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
0
2
من پنجاه ساله حتی در پارک های ایران احساس امنیت نمی کنم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار