آتش سوزی یونان مرگبارترین آتش سوزی قرن اروپا
کد خبر: ۱۱۶۱۸۰
تاریخ انتشار: 2018 July 25    -    ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
­به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ آتش سوزی در اراضی جنگلی یونان به مرگبارترین آتش سوزی قرن در اروپا تبدیل شده است. آتش سوزی گسترده در اراضی جنگلی اطراف آتن که تاکنون دست کم ۷۴ کشته برجای گذاشته است، در کنار آتش سوزی سال دوهزار و هفده پرتغال و آتش سوزی سال دوهزار و هفت در همین کشور در میان مرگبارترین آتش سوزی‌های قرن در اروپا جای می‌گیرد. در قرن گذشته یکی از آتش سوزی‌های بسیار مرگبار اروپا در سال ۱۹۴۹ در فرانسه رخ داد. در آتش سوزی سال دوهزار و هفده پرتغال ۶۴ تن کشته و بیش از ۲۵۰ تن زخمی شدند. این آتش سوزی از هفدهم ژوئن در مرکز پرتغال آغاز شد و به سوی مناطق دیگر گسترش یافت. اکثر قربانیان این آتش سوزی در حالی که در میان آتش گرفتار شده بودند در خودرو‌های خود جان باختند. طی پنج روز آتش ۴۶ هزار هکتار اراضی جنگلی را نابود کرد. پرتغال در سال دوهزار و سه نیز در پی گرمای شدید هوا با آتش سوزی گسترده‌ای رو به رو شده بود که بیست کشته برجای گذاشت و حدود ۴۲۵ هزار هکتار از اراضی جنگلی را نابود کرد.

روسیه هم در سال‌های دوهزار و ده و دوهزار و پانزده شاهد دو آتش سوزی گسترده بود. در سال دوهزار و پانزده آتش سوزی گسترده در علفزار‌های سیبری سی و چهار کشته بر جای گذاشت و ده هزار کیلومتر مربع از این پوشش گیاهی را نابود کرد. در سال دوهزار و ده غرب روسیه با گرمای شدید هوا و خشکسالی مواجه شد که موجب وقوع آتش سوزی و کشته شدن بیست تن شد. یک میلیون هکتار اراضی جنگلی، بوته‌ای، باتلاقی و چندین روستا هم در آتش سوخت.

در آتش سوزی گسترده سال دوهزار و هفت در یونان ۲۵۰ هزار هکتار جنگل در جنوب این کشور و همچنی در شمال آتن از بین رفت. هفتاد و هفت تن نیز در این آتش سوزی جان باختند. در سال دوهزار و دوازده، ۵ تن به اتهام نقش داشتن در آغاز آتش سوزی به ده سال حبس تعلیقی محکوم شدند.

صداوسیما

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار