تعرفه جدید اپراتور‌های موبایل برای حج تمتع
کد خبر: ۱۱۶۱۵۷
تاریخ انتشار: 2018 July 25    -    ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰

زائران ایرانی حج تمتع از ۲۷ تیرماه به مدینه منوره مشرف شده‌اند و روند اعزام زائران ایرانی تا ۲۴ مردادماه ادامه دارد.

امسال حدود ۸۶ هزار زائر ایرانی به حج تمتع مشرف می‌شوند که تاکنون بیش از ۱۲ هزار نفر عازم عربستان شده‌اند.

هر سال اپراتور‌های موبایل با هماهنگی با اپراتور‌های عربستانی برای این ایام تعرفه‌های جدیدی را در نظر می‌گیرند، تا ارتباطات حجاج تسریع شود.

*تعرفه‌های همراه اول در حج تمتع امسال

با آغاز مراسم حج تمتع از روز سه شنبه ۲ مرداد در تمامی اپراتور‌های کشور عربستان، تعرفه مکالمه برای همراه اولی‌ها ۲۰ درصد و تعرفه پیامک و اینترنت همراه ۸۰ درصد کاهش یافت.
در این طرح که در ادامه طرح‌های تخفیفی رومینگ بین الملل همراه اول ارائه شده است، مکالمات دریافتی، داخلی و با ایران و همچنین اینترنت همراه و پیامک‌های ارسالی شامل تخفیف شده است.
بر اساس این طرح، تعرفه مکالمات داخلی به ازای هر دقیقه ۵۹۹ تومان، مکالمه با ایران ۷۷۹ تومان، مکالمه دریافتی ۵۹۹ تومان، تعرفه ارسال پیامک ۱۹۹ تومان و دریافت پیامک در کشور عربستان همچون گذشته رایگان است.

تعرفه هر مگابایت اینترنت همراه نیز با ۸۰ درصد تخفیف، از ۱۰۰۰ تومان به ازای هر مگابایت به ۱۸۹ تومان رسیده است.
مشترکانی که قصد سفر حج را دارند می‌توانند با خرید بسته ترکیبی رومینگ بین‌الملل ۱۰ روزه ویژه ایام حج با اطلاع از میزان استفاده از مکالمه، پیامک و دیتا، هزینه کمتری پرداخت کنند. بسته خریداری شده به مبلغ ۱۴۹ هزار تومان، شامل ۵۰ دقیقه مکالمه با ایران، ۵۰ دقیقه مکالمه داخلی، ۵۰ دقیقه مکالمه دریافتی، ۵۰ عدد پیامک و ۲۵۰ مگابایت اینترنت همراه است. مشترکان می‌توانند برای خرید این بسته کد دستوری #۶۳۱*۱* را شماره گیری کنند.
مشترکان همراه اول می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تعرفه‌ای رومینگ بین‌الملل نام کشور مورد نظر را به شماره ۸۰۷۰ پیامک کنند.

*تعرفه‌های ایرانسل در حج تمتع امسال

ایرانسل برای حجاج سال ۹۷ اینترنت رایگان و ۴ بسته اینترنت با قیمت‌های مقرون به صرفه ارائه کرده و هزینه مکالمه و پیام کوتاه را نیز کاهش داده است.

امسال برای ایرانسلی‌هایی که قصد دارند، به حج مشرف شوند، روزانه ۱۰ مگابایت اینترنت رایگان روزانه و در کنار آن بسته‌های ۱۵۰ تا یک گیگابایتی ارائه شده است.

تعرفه مشترکان ایرانسل برای برقراری تماس به ازای مکالمات داخلی و دریافت تماس از ایران ۵۹۹ تومان، تماس با ایران ۶۹۹ تومان و ارسال پیامک ۱۹۹ تومان خواهد بود.

دریافت پیامک رایگان است. هم چنین تعرفه آزاد استفاده از اینترنت همراه ۱۹۹ تومان به ازای هر مگابایت در نظر گرفته شده است.

پیشنهاد‌های مخصوص حجاج سال ۹۷ تا پایان شهریورماه در دسترس قرار دارد.

فعال‌سازی رومینگ بین‌الملل، با شماره‌گیری کد#۱*۱۱۱۱* از همان سیم‌کارت یا استفاده از نرم افزار کاربردی ایرانسل من سرویس رومینگ بین‌الملل قابل انجام است.

مشترکان می‌توانند با شماره گیری کد دستوری #۸*۱۱۱۱* پس از فعال‌سازی رومینگ بین المللی از بسته‌های ۱۰ مگابایت روزانه رایگان خود استفاده کنند. بسته‌های ویژه ارائه شده با شماره‌گیری کد #۲*۳*۱۱۱۱* یا از طریق نرم افزار ایرانسل من فعال می‌شوند.

*تعرفه رایتل برای حجاج

رایتل در ایام برگزاری مراسم حج امسال (۲۶ تیر تا ۱۰ شهریور) نسبت به ارایه تعرفه‌های تخفیفی ویژه مشترکان رایتل با اپراتور Zain در کشور عربستان اقدام کرده است.

در این طرح پس از انتخاب اپراتور Zain، تماس خروجی با ایران دقیقه‌ای ۸۹۹ تومان، تماس دریافتی دقیقه‌ای ۵۹۹ تومان و هر مگابایت اینترنت ۱۹۹ تومان محاسبه خواهد شد.

هزینه تماس صوتی رومینگ بین الملل، شامل تماس خروجی در داخل کشور عربستان، تماس با ایران و دریافت تماس، براساس ثانیه و هزینه سرویس اینترنت رومینگ بین‌الملل براساس کیلوبایت محاسبه خواهد شد.

* توصیه‌های عمومی

مثل همیشه سایر بسته‌های اینترنتی داخلی، در هنگام استفاده از سرویس رومینگ بین‌الملل غیرقابل استفاده بوده و هزینه به صورت تعرفه آزاد محاسبه می‌شود. کاربران در صورت عدم تمایل به استفاده از اینترنت همراه، باید گزینه «دیتا رومینگ» گوشی خود را غیر فعال کنند.

طبق مقررات رومینگ بین الملل، هزینه مکالمات براساس دقیقه محاسبه می‌شود، به این معنی که زمان مکالمه به دقیقه گرد می‌شود. تنها در اپراتور رایتل مکالمه براساس ثانیه محاسبه می‌شود.
دریافت تماس از ایران به معنی پاسخ دادن به موبایل در کشور دیگر مشمول هزینه رومینگ برای صاحب سیم‌کارت است.

دریافت پیامک رایگان است و حجاج از این بابت نگران نباشند.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار