مزایای کنسرت رفتن در افزایش امید به زندگی
کد خبر: ۱۱۶۱۳۶
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: 2018 July 25    -    ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
آیا تا به حال به فکر رفتن به یک کنسرت زنده و لذت بردن از موسیقی افتاده اید؟ مطالعه ای که اخیرا انجام گرفته حاکی از آن است که رفتن به کنسرت هر دو هفته یکبار می تواند امید به زندگی را تا 9 سال افزایش دهد.

مزایای کنسرت رفتن برای سلامتی و افزایش امید به زندگی

مزایای کنسرت رفتن برای سلامتی و افزایش امید به زندگیبه گزارش «تابناک با تو»؛ شما احتمالا از مزایای موسیقی در درمان بیماری‌ هایی مثل اضطراب و افسردگی آگاه هستید. اما آیا تا به حال به فکر رفتن به یک کنسرت زنده و لذت بردن از موسیقی افتاده اید؟

 به نقل از draxe؛ مطالعه ای که اخیرا انجام گرفته حاکی از آن است که رفتن به کنسرت هر دو هفته یکبار می تواند امید به زندگی را تا 9 سال افزایش دهد.

رفتن به کنسرت و زندگی طولانی تر؟

این مطالعه نشان می دهد که صرف 20 دقیقه در اجرای زنده می تواند احساس تندرستی و سلامتی را 21 درصد افزایش دهد.

همین مطالعه سایر فعالیت های سلامتی مانند یوگا را نیز مورد بررسی قرار داد، و نتیجه به دست آمده چیزی جز برتری با اختلاف بالای کنسرت رفتن نیست. میزان شادی و تاثیری که کنسرت رفتن دارد، با این ورزش ها قابل مقایسه نیست.

به نظر می‌ رسد که موسیقی زنده، نشانه‌ های گسترده در امتداد طیف شادی را بهبود می‌ بخشد. برخی از یافته‌ ها شامل موارد زیر هستند:

مزایای کنسرت رفتن برای سلامتی و افزایش امید به زندگی

از افراد شرکت کننده خواسته شد که درباره خوشبختی، رضایت، بهره ‌وری و عزت‌ نفس شان نظر بدهند، آن ها در همه این زمینه ها بالاترین سطوح را کسب کردند.

این مطالعه توسط یک شرکت مخابرات که بلیط ‌های کنسرت را می‌ فروشد انجام شده است. اما با این وجود هم شواهد علمی زیادی وجود دارد که نشان می دهد موسیقی می‌ تواند به سلامتی شما کمک کند.

5 دلیل دیگر موسیقی برای بهبود سلامتی شما

موسیقی قادر به کاهش درد زخم هایی بزرگ مانند زخم چاقو و یا جراحی است.

یک تحقیق انجام شده نشان می دهد که گوش کردن به موسیقی به طور قابل ‌توجهی اضطراب و درد بیماران بزرگ ‌سال را در جراحی کاهش می‌ دهد.

موسیقی استرس را کاهش می‌ دهد.

موسیقی یک ابزار درمانی موثر برای افرادی است که دارای علایم روانی و PTSD هستند.

مزایای کنسرت رفتن برای سلامتی و افزایش امید به زندگی

موسیقی باعث خلاقیت شما می شود

زمانی که شما به خلاقیت و الهام ایده نیاز دارید. در این مواقع کافیست هدفون را بردارید و آهنگ را پخش کنید، البته آهنگی را انتخاب کنید که انگیزه بخش و شاد باشد. مطالعه‌ ای که در ژورنال PLoS منتشر شد نشان داد که گوش دادن به موسیقی شاد می‌ تواند منجر به سطوح بالاتر خلاقیت در مقایسه با کار کردن یا طوفان فکری در سکوت شود.

موسیقی به شما در تجربه خوابی بهتر کمک می کند

در جستجوی درمان بی‌ خوابی هستید؟ در حال تلاش برای پیدا کردن راهی برای بهتر خوابیدن هستید؟ یک مطالعه نشان داد که گوش دادن به موسیقی کلاسیک به دانشجویان کمک می کند تا کیفیت خواب خود را در مقایسه با گوش دادن به یک کتاب صوتی بهبود بخشند.

موسیقی قادر به افزایش سرعت شماست

یک مطالعه مسابقه بین دو دونده را بررسی کرد. زمانی که این دو نفر در حال سبقت گرفتن از یکدیگر بودند، دونده ای که در حال دویدن به موسیقی گوش می داد در مقابل فرد دیگر سریعتر بود.

آلامتو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
2
اینو بفرستید به آقای علم الهدی و نماینده قم و امام جمعه اصفهان و بجنورد
hamid
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
1
عجب !!!
پس این مطلب رو به گوش اونهایی که موسیقی رو حرام میدونن و مسئولان صدا و سیما که به جای نشون دادن ساز گل و بلبل نشون میدن برسونین لطفا ، که کمی به شعور مخاطب احترام بگذارن.
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
2
برای همینه آقایون روحانیون بدشون میاد کنسرت توی کشور برگزار بشه چون اصولا شادی و سرزندگی مردم، برای اسلام و نظام خطرناکه
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
1
مقالات ناقص به درد نمیخورن باید مشخص بشه چه نوع موسیقی در چه زمانی خوبه!!! و در کل اگه موسیقی گوش ندیم و اهلش نباشیم عمرمون کم میشه!!!؟
ناشناس
|
-
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
0
بنده که هر وقت رادیو را باز میکنم یا نوحه پخش میکند و یا ذکر مصیبتهایمان را بیان میکند و مینشینم به حال و روزمان زارزار گریه میکنم....
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
0
تحقیقات و بررسی ها نشان می دهند که اعتقادات ما اگر از روی روایت باشد اعتباری ندارد. من در قرآن ندیدم که گریه و زاری در طول سال توصیه شده باشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
0
بی انصافی نکنید اونایی که نوشتید رادیو و تلویزیون همش نوحه میذاره
چرا اینقدر دروغ میگین . بجز شبکه معارف بقیه شبکه های رادیو در حال شادی اند .
بعدشم چطور وقتی میگن خواندن قران و دعا ، عمر را طولانی میکنه حرفی نیست و شاخکاتون نمی جنبه ؟
بخدا لج و لجبازی هم حدی داره .

یه چیز دیگه
من گاهی توی این خبرها ، کامنتها را میخونم . چرا بعضی ها که مخالف یه مطلب مذهبی و انقلابی هستن ، اینقدر عصبانی و با توهین کامنت میذارن
خودتان ببینید و قضاوت کنید .
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
0
0
ایرانی جان کجای قرآن کنسرت و شادی های این سبکی رو تبلیغ کرده؟
حضرت آدم برا چی اون همه گریه کرد؟یعقوب و یونس و ایوب چی؟ اینام تو قرآن نیست؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار