دستگاهی که مین‌های جنگی را می‌خورد+عکس
کد خبر: ۱۱۶۱۳۲
تاریخ انتشار: 2018 July 25    -    ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰

 یکی از مشکلات بزرگ انسان‌ها پاکسازی زمین‌های آلوده به مین است.

به نقل از دیجیتال ترندز، در حال حاضر 120 تا 140 میلیون مین در جهان کار گذاشته شده که 4 میلیون آن باقی‌مانده جنگ جهانی دوم است و 230 میلیون مین نیز در زرادخانه‌ها وجود دارد. سرعت مین‌گذاری 4 برابر بیش از سرعت خنثی‌سازی مین‌ها است و گردآوری مین‌های کارگذاشته شده کنونی به 300 میلیارد دلار هزینه و هزار سال زمان نیاز دارد.

دستگاهی که مین‌های جنگی را می‌خورد+عکس

"هالو تراست"(HALO Trust) یکی از بزرگترین سازمان‌های پاکسازی مناطق آلوده به مین در جهان است که اکنون با داشتن یک فناوری شگفت انگیز به راحتی قادر به پاک کردن اراضی آلوده به مین است.

پیشتر این شرکت هزاران کارمند در سرتاسر جهان برای حذف این مین‌ها استخدام کرده بود و افراد مجبور بودند روزهای طولانی را در مناطق آلوده به مین برای شناسایی و جمع آوری آنها بگذرانند.

اما همه مشکلات پس از زمان آشنایی "هالو تراست" با یک کمپانی ساخت ماشین آلات معدن انگلیسی به نام "MMD "کمرنگ‌تر شدند.

این دو شرکت پس از جلسات بسیار تصمیم گرفتند تا ایده ساخت ماشین مین یاب را اجرایی کنند و در نهایت پس از شش سال تحقیق و توسعه، MMD محصول نهایی عالی خود را توسعه داد.

آنها موفق به توسعه یک ماشین مین یاب با وزن 30 تن و توانایی برداشتن 50 تن خاک در هر ساعت شدند. خاک به وسیله یک ابزار زره‌ای بارگذاری می‌شود و سپس از طریق دو مجموعه دندان‌های چرخشی فولادی دستگاه به نام "سیزر" (sizers) بلعیده می‌شوند.

در حین عملیات مین‌ها در داخل مخزن زرهی دستگاه منفجر می‌شوند. این دو شرکت معتقدند توسط آن دستگاه می‌توان 100 هزار مین را تا سال 2025 از بین برد.

"تام مردیث"(Tom Meredith) مدیر هالوتراست گفت: پیش از عرضه ابتدا این دستگاه باید روند آزمایشی و اعتبار بخشی خود را بگذراند.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار