بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان +عکس
کد خبر: ۱۱۶۰۴۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2018 July 24    -    ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰

 

هواپیمای غول پیکر ایرباس A380 یکی از بزرگترین هواپیماهای مسافربری دنیاست که توسط ایرباس راه اندازی شده است و به دلیل عظیم بودن و گسترده بودن خدمات و لاکچری بودن سفر با این هواپیما، بسیاری آن را برای مقاصد گردشگری خود انتخاب می کنند.

شرکت امارات تصمیم گرفته تعداد بیشتری از این هواپیما را وارد لاین خود کند و قراردادی را نیز با امارات متحده عربی در دبی برای خرید ۳۶ هواپیمای اضافی دیگر و گسترش خط پروازش امضا کرده است.

جان لی، رئیس ایرباس پیش تر در یک کنفرانس مطبوعاتی بیان کرده بود که تولید A350 می تواند به زودی پایان یابد، مگر اینکه سفارش های جدیدی ثبت شود. این هواپیما ۸۵۳ صندلی برای انتقال مسافرین دارد. اما دیگر ویژگی های این هواپیمای عظیم الثه چیست؟

این هواپیما در واقع محصولی ترکیبی از چند صنعت اروپایی است، بدین معنی که موتور و بال ها در انگلستان، بدنه و دم آن در آلمان و اسپانیا تولید شده است. و در نهایت قطعات این هواپیما برای مونتاژ نهایی به فرانسه ارسال شده است. این هواپیما ۲۴ متر ارتفاع، ۸۰ متر فاصله دو سر بال ها و وزنی حدود ۵۹۰ تن دارد.

در حال حاضر تنها ۲۰ فرودگاه در دنیا قابلیت ارائه خدمات برای هواپیماهای ایرباس A380 را دارا می باشند. این امر به این معناست که باند فرودگاه آنها به میزان کافی عریض و طویل است تا میزان پروازهای این هواپیما باشد.  همچنین در گیت سوار شدن و پارک این هواپیما نیز در حال حاضر باید ۷۸ هزار فوت مربع فضا برای پارک باید فراهم باشد.

در وصف بزرگ بودن این هواپیما همین بس که می تواند به طور موثر امواج ناوبری هواپیماهای ورودی را که برای فرود اتوماتیک به کار برده می‌شود مسدود کند. ۲۱ خدمه پرواز در این هواپیما کار می‌کنند و از سیستم کامپیوتری مجزا برای اطلاع فعالیتهای داخل کابین استفاده می کنند.

مسافرین در این هواپیما از امکاناتی چون مانیتور برای تماشای فیلم، اینترنت و حتی دوش گرفتن و کافی شاپ VIP می توانند استفاده کنند. و این قسمت برای مسافران First class یا درجه یک است و نورپردازی‌ های زیبای کابین و سکوت خوشایندش سفر را لذت‌ بخش ‌تر می ‌کنند.

این هواپیما که دو طبقه کامل با بدنه‌ای عریض دارد، قادر است مسافران بیشتری را نسبت به هواپیماهای دیگر جا به جا کرده و مشکل افزایش جمعیت را به خوبی حل می‌کند. در واقع با سفرهایی کمتر، می‌تواند ۶۰ درصد بیشتر مسافر را حمل کند و از ازدحام فرودگاه، برنامه‌های پروازی و رشد ترافیک نیز بکاهد.

بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان +عکس

بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان +عکس

جام جم

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
امير
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
اونوقت ما ميخواهيم مديريت جهاني كنيم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
اگه مسئولین و مدیران لایق داشتیم ما مقام ایرلاین جهان را داشتیم متاسفانه نداریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار