کمبود آهن سبب آلزایمر می‌شود
کد خبر: ۱۱۶۰
تاریخ انتشار: 2015 May 27    -    ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
عضو هیئت علمی دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: کمبود آهن سبب آلزایمر می‌شود و اگر فردی در حافظه کوتاه مدت دچار فراموشی شود به دلیل کمبود آهن و اسید فولیک است.

محمد حسن انتظاری  اظهار داشت: مصرف قرص های تک ویتامینی مانند قرص آهن یا روی عوارض زیادی دارد و توصیه نمی شود.

وی بیان داشت: مصرف قرص هایی که از دو یا سه ویتامین و آهن و روی با هم در یک نوع کپسول تهیه شده است نیز توصیه نمی شود و چراکه مصرف آنها عوارضی بدنبال دارد.

عضو هیئت علمی دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: این درحالی است که مصرف مولتی ویتامین ها و ب کمپلکس‌ها یا مولتی مینرال ها هیچ گونه عارضه ای ندارد چراکه در این نوع کپسولها کمتر از ۵۰ درصد آهن و از هر ویتامینی درصد ناچیزی به کار رفته است.

وی ادامه داد: در داروهایی که فولیک اسید با روی همراه است مقدار آهن بیش از ۵۰ درصد است بنابراین مصرف چنین مکمل هایی مجاز نیست.

انتظاری با اشاره به اینکه میزان مجاز دریافت آهن برای یک زن ۱۸ میلی گرم و برای مردان ۸ میلی گرم در روز است، اعلام داشت: بهتر است به جای استفاده از مکمل های غذایی و انواع قرص و شربت های ویتامین، ویتامین های مورد نیاز بدن را از طریق غذا تامین کرد.

وی اضافه کرد: مکمل های غذایی و مصرف داروهای ویتامینی برای افرادی توصیه می شود که کم خونی شدید داشته و فرصتی برای جذب ویتامین از راه غذا ندارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد: قرص آهن سبب التهاب معده، دلشوره و دل پیچه در مصرف کنندگان می شود.

وی گفت: مازاد مصرف آهن سمی است و کمبود آن سبب آلزایمر و فراموشی می شود.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار