طرز تهیه پیاز کاراملی برای پیتزا و آش و عدس پلو
کد خبر: ۱۱۵۸۷۳
تاریخ انتشار: 2018 July 23    -    ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
پیاز به طور طبیعی شیرین است که با پخته شدن شکر طبیعی توسط حرارت کم و طولانی مدت، حالت کاراملی پیدا می‌کند و طعم آن فوق‌العاده دل نشین می‌شود. از پیاز کاراملی به عنوان یکی از مواد طعم دهنده روی همبرگر، داخل ساندویچ، سوپ پیاز، انواع تارت، پیتزا، دیپ پیاز، آش، عدس پلو و ... می‌توانید استفاده کنید.

طرز تهیه پیاز کاراملی برای پیتزا و آش و عدس پلو

طرز تهیه پیاز کاراملی برای پیتزا و آش و عدس پلوکاراملی کردن پیاز یک روش خوب برای بیرون آوردن طعم شیرین آن است. برای این کار کافیست پیاز را با کمی روغن زیتون مدتی تفت دهید تا رنگ پیاز قهوه‌ای شود. پیاز به طور طبیعی شیرین است که با پخته شدن شکر طبیعی توسط حرارت کم و طولانی مدت، حالت کاراملی پیدا می‌کند و طعم آن فوق‌العاده دل نشین می‌شود. از پیاز کاراملی به عنوان یکی از مواد طعم دهنده روی همبرگر، داخل ساندویچ، سوپ پیاز، انواع تارت، پیتزا، دیپ پیاز، آش، عدس پلو و ... می‌توانید استفاده کنید.

مواد لازم:

پیاز: ۳ عدد (زرد یا قرمز)

روغن زیتون

کره

نمک

شکر

طرز تهیه پیاز کاراملی برای پیتزا و آش و عدس پلو

طرز تهیه:

۱. پیاز‌ها را بسته به نوع مصرف به شکل دایره‌ای (برای همبرگر) یا نواری خرد کنید.

۲. روغن زیتون و کره را باهم روی حرارت متوسط گرم کنید تا روغن کمی جلوز ولز کند.

۳. پیاز‌ها را به روغن اضافه کنید و هم بزنید تا روغن خوب پیاز‌ها را پوشش دهد.

۴. پیاز‌ها را به طور یکسان کف ماهیتابه پخش کنید و همین طور که مرتب هم می‌زنید اجازه دهید بپزد.

۵. مراقب باشید پیاز‌ها نسوزند. بعد از ده دقیقه هم زدن نمک اضافه کنید و اگر مایل بودید مقداری شکر، تا پروسه کاراملی شدن بهتر انجام شود.

۶. در ازای ۵ عدد پیاز یک قاشق چایخوری شکر کافی خواهد بود. برای این که پیاز‌ها هنگام کاراملی شدن سفت نشوند می‌توانید مقدار کمی آب اضافه کنید.

۷. بگذارید پیاز‌ها به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بپزند. هر چند دقیقه آن‌ها را هم بزنید. هر زمان پیاز‌ها به کف ماهیتابه چسبیدند و خوب قهوه‌ای شدند آن‌ها را از روی اجاق بردارید.

وب سایت کاله

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار