پوران درخشنده از رییس صدا و سیما چه خواست؟
کد خبر: ۱۱۵۵
تاریخ انتشار: 2015 May 27    -    ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸
من به عنوان یکی از کسانی که دغدغه سینمای اجتماعی را دارم، خواستار پخش این فیلم‌ها از تلویزیون شدم چرا که معتقدم این رسانه نوعی دانشگاه عمومی است و برای آگاهی دادن به مردم باید فیلم‌های اجتماعی از طریق این رسانه نمایش داده شود.
پوران درخشنده خواستار توجه رسانه ملی به فیلم‌های اجتماعی شد.

این تهیه‌کننده و کارگردان سینما که امروز 6 خرداد ماه در دیدار سینماگران با رئیس سازمان صداو سیما، حضور داشته است، درباره موارد مطرح شده در این دیدار توضیح داد: در این دیدار تهیه‌کنندگان سینما مباحثی درباره رابطه تلویزیون و سینما را مطرح کردند و اینکه چگونه این دو رسانه می‌توانند به یکدیگر کمک کنند. همچنین بحث هایی درباره حمایت‌های معنوی تلویزیون در زمینه خریداری رایت فیلم‌های سینمایی، پخش تیزر فیلم‌ها و ... نیز به عنوان درخواست‌های تهیه‌کنندگان مطرح شد.
 
درخشنده که سابقه طولانی در ساخت فیلم‌های اجتماعی دارد، اضافه کرد: من به عنوان یکی از کسانی که دغدغه سینمای اجتماعی را دارم، خواستار پخش این فیلم‌ها از تلویزیون شدم چرا که معتقدم این رسانه نوعی دانشگاه عمومی است و برای آگاهی دادن به مردم باید فیلم‌های اجتماعی از طریق این رسانه نمایش داده شود.
 
وی که این توضیحات را به عنوان شخصی حقیقی مطرح می کند، اضافه کرد: علاوه بر این‌ها دوستان دیگر خواستار توجه به فیلم‌های تاریخی، دفاع مقدس و ... شدند و بویژه بحث‌های زیادی درباره فیلم‌های دفاع مقدس مطرح شد.
 
این کارگردان سینما متذکر شد: پیشنهاد دوستان سینماگر این بود که تلویزیون و سینما از این به بعد ارتباط نزدیک‌تری داشته باشند و شورای مشترکی برای تسهیل این رابطه شکل بگیرد.
 
درخشنده در پاسخ به این پرسش که واکنش محمد سرافراز به عنوان رئیس رسانه ملی به این درخواست‌ها چه بوده است؟ توضیح داد: ایشان اعلام همراهی کرد و قرار شد، این پیشنهادات را بررسی کنند. اما به هر حال تلویزیون هم مشکلات خاص خود را دارد، ضمن اینکه بودجه فرهنگی کشور به طور کلی بسیار اندک است.
 
کارگردان فیلم «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» خواستار ارتقاء بودجه فرهنگی کشور شد و افزود: در جلسه امروز بحث‌های جدی و مفیدی مطرح شد که امیدواریم نتایج خوبی گرفته شود.
 
او در پایان صحبتش درباره فیلم تازه خود گفت: پایان خردادماه برای دریافت پروانه ساخت اقدام خواهم کرد.
 
درخشنده ترجیح داد فعلا جزئیات بیشتری از فیلمش نگوید و فقط به بیان این جمله بسنده کرد که این فیلم نیز یک کار اجتماعی است، اما مخاطبان گسترده‌تری خواهد داشت و دامنه تماشاگران آن از مرزهای جغرافیایی خودمان فراتر می‌رود.

منبع: پارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار