قیمت واقعی لبنیات چقدر است
کد خبر: ۱۱۵۰۸
تاریخ انتشار: 2015 September 17    -    ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
رییس کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع غذایی اتاق بازرگانی تهران معتقد است اگر قرار باشد قیمت‌ لبنیات به میزان هزینه تمام شده تولید، واقعی شود باید حدود پنج درصد افزایش قیمت داشته باشند.

کاوه زرگران گفت: به دلیل شرایط رکود و کاهش توان خرید مردم، پیشنهاد صنایع لبنی این بوده که فعلا قیمت محصولات لبنی افزایش پیدا نکند، برای همین در حال حاضر قیمت 1440 تومان که برای شیر خام ابلاغ شده است اجرایی نمی‌شود چون کشش آن در بازار وجود ندارد.

به گفته وی اگر قرار باشد شیر خام به این قیمت خریداری شود با توجه به گزارشی که از سوی بانک مرکزی مبنی بر کاهش 35 درصدی مصرف شیر در دو سال گذشته اعلام شده است، مصرف شیر بیش از مقدار فعلی کاهش خواهد یافت لذا پیش‌بینی صنایع لبنی این است که با افزایش قیمت، بیشتر متضرر‌ شوند.

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران اضافه کرد: صنایع لبنی باید دستورالعمل دولت را عملی کنند و نسبت به آن پاسخگو باشند. مطمئنا هر زمان که رونق اتفاق بیفتد این امکان به وجود می‌آید که قیمت‌ لبنیات به روز شود؛ نه اینکه افزایش یابد.

زرگران در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره موضوع مگس‌های سفیدی که در سطح شهر زیاد شده‌اند، گفت:کمیسیون‌های اتاق بازرگانی با توجه به گستردگی زیادی که وظایف خود را در حوزه‌های مختلف بین استان‌های مختلف تقسیم کرده‌اند تا موازی کاری صورت نگیرد و قرار است این موضوع در کمیسیون‌های دیگر بررسی شود.

وی اظهار کرد: مگس‌های سفید طبیعتا با از راه رسیدن سرما از بین می‌روند. شهرداری و وزارت کشاورزی اعلام کردند که با این پدیده از طریق سم‌پاشی و مبارزه‌های غیر شیمیایی مقابله می‌کنند.

ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار