اثرات خواب خارج از تعادل بر قلب
کد خبر: ۱۱۴۵۶
تاریخ انتشار: 2015 September 27    -    ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴
افرادی که میزان خواب آنها در شبانه روز بیشتر یا کمتر از حد معمول است و یا استراحت کافی ندارند، بیشتر در انسداد عروق قلبی و گرفتگی آن ها به وسیله کلسیم هستند.
اثرات خواب خارج از تعادل بر قلب تحقیقات اخیر نشان می دهند، افرادی که میزان خواب آن ها بیشتر از حد معمول یا کمتر از آن است، در خطر نشانه های زودرس بیماری های قلبی هستند.

به گزارش «تابناک با تو»،  دکتر «چان وون کیم»؛ عضو ارشد تیم محققین در این باره می گوید: افرادی که میزان خواب آنها در شبانه روز بیشتر یا کمتر از حد معمول است و یا استراحت کافی ندارند، بیشتر در انسداد عروق قلبی و گرفتگی آن ها به وسیله کلسیم هستند.

دکتر کیم می گوید: انسداد عروق قلبی توسط کلسیم خیلی قبل تر از بروز نشانه های حملات قلبی صورت می گیرند و مقدار زیادی از این ماده در عروق قلبی احتمال بروز بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

بنا بر این گزارش، محققان گزارش دادند مناسب ترین میزان خواب در شبانه روز هفت ساعت است. افرادی که بیشتر یا کمتر از این مقدار می خوابند، بیشتر در خطر بروز مشکلات قلبی هستند.

مطالعات پیشین از ارتباط بین مشکلات قلبی و خواب نامناسب در شبانه روز خبر داده بودند؛ اما این تحقیق با پیش بینی بیماری های قلبی در افرادی که به ظاهر سالم هستند، قدم را فراتر گذاشته است. این مطلب را دکتر دیوید میرسون متخصص قلب بیمارستان جان هاپکینز بالتیمور امریکا و عضو اتحادیه ی بیماره های قلبی امریکا میگوید.

دکتر میرسون می گوید: به دلیل اینکه محققان این مطالعه با در نظر گرفتن تحقیقات پیشین و استفاده از آن ها تحقیق خود را شروع کردند، یافته های آنها از خواب به عنوان یک عامل خطر بالقوه در بیماری های قلبی یاد می کند.

او می گوید :«میزان خواب و کیفیت آن در معاینات و ارزیابی های خطرات قلبی و عروقی در همه ی مواقع از بیماران پرسیده نمی شود ولی بهتر است پرسیده بشود».

هرچند این تحقیق از ارتباط بین خواب نامناسب و مشکلات و بیماری های قلبی پرده برداشت، وجود یک رابطه ی مستقیم علت و معلولی بین این دو را اثبات نکرد.

این تحقیق روی 47000 نفر از افراد جوان و میانسال انجام شد که پرسشنامه ی مربوط به خواب را پر کرده بودند و معاینات مربوط به میزان گرفتگی عروق قلبی توسط کلسیم، مقدم بر آن انجام شده بود.

و اما یافته های این تحقیق

•    افرادی که 5 ساعت یا کمتر در روز می خوابند، نسبت به افرادی که هفت ساعت می خوابند، 50 درصد کلسیم بیشتری در رگ های قلبی شان دارند.

•    افرادی که 5 ساعت یا بیشتر در روز می خوابند، در مقایسه با افرادی که 9 ساعت می خوابند، 70 درصد بیشتر کلسیم دارند.
•    افرادی که کیفیت خواب خود را نامناسب گزارش داده بودند، در مقایسه با افرادی که کیفیت خواب خود مناسب اعلام کرده اند، 20 درصد بیشتر کلسیم داشتند.  

منبع: webmd.com


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار