راهکارهایی برای درمان کمردرد
کد خبر: ۱۱۴۳۵
تاریخ انتشار: 2015 September 18    -    ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
افرادي که کمردرد را تجربه کرده اند، مي دانند که هيچ چيزي بدتر از درد مزمن کمر نيست زيرا زندگي را مختل مي کند و مانع از تمرکز روي کار مي شود؛ اما علاوه بر داروهايي که درد را آرام مي کند گياهاني نيز وجود دارد که مي تواند باعث تسکين درد شود. با اين حال توجه داشته باشيد که داروهاي گياهي نيز بايد زير نظر پزشک مصرف شود.

بابونه گاوي

قرن هاست که از آن براي درمان سردرد، معده درد و دندان درد استفاده مي شود. اين روزها براي رفع کمردرد و آرتريت نيز استفاده مي شود. عوارض خفيف آن شامل تبخال و ناراحتي زبان است. مصرف آن به زنان باردار توصيه نمي شود.

بيد

بيش از ۲هزار و ۴۰۰ سال پيش يونانيان باستان از بيد براي درمان درد استفاده مي کردند. امروزه نيز از اين گياه که مسکن قوي است براي رفع کمردرد، آرتريت، سردرد و بيماري هاي التهابي مانند التهاب تاندون (زردپي) استفاده مي شود. ساليسين نوعي ماده تسکين دهنده درد در اين گياه، باعث کشف آسپرين شد.

پنجه شيطان

اين گياه در کنترل آرتريت و درد قسمت تحتاني کمر موثر است. در صورت مصرف کم آن و براي مدت کوتاه عوارضي نخواهد داشت. اما مصرف آن به زنان باردار، مبتلايان به زخم معده و روده و التهاب صفرا توصيه نمي شود.

رزماري

در مکزيک دمنوش رزماري، درماني براي رفع کمردرد است. برگ هاي آن حاوي ماده ضد التهابي اسيد لينولئيک و اسيد رزمارينيک است. تأثير اسانس رزماري همانند استروئيد و آسپرين (ماده ضد التهابي) است.

زنجبيل

در طب قديم آسيا، از زنجبيل براي درمان انواع درد استفاده مي شد. عصاره زنجبيل مي تواند در تسکين درد عضله و مفصل موثر باشد زيرا حاوي فيتوکميکال است که مانع از بروز التهاب مي شود.

زردچوبه

اين يک گياه قوي ضدالتهابي است که آرتريت، نقرس، بيماري هاي خودايمني، سياتيک و بيماري هاي التهابي ديگر را درمان مي کند. به احتمال زياد ماده اي به نام کورکومين که خاصيت ضد التهابي دارد، در آن نقش دارد. اگرچه بي ضرر است اما مصرف مقدار زياد و طولاني مدت آن مي تواند سوء هاضمه ايجاد کند.

کندر
اين گياه حاوي ماده ضد التهابي و مسکن است که کمردرد را تسکين مي دهد و حتي مي تواند زانودرد ناشي از استئوآرتريت (بيماري تخريبي در مفصل) را نيز تسکين دهد. مصرف روزي ۳ کپسول کندر (۴۰۰-۱۵۰ ميلي گرم) به مدت ۲ تا ۳ ماه موثر است. (با مشورت پزشک



شفاآنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار