سهراب سپهری باز هم رکورد میلیاردی زد
کد خبر: ۱۱۳۶۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 June 30    -    ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲

نهمین دوره حراج تهران، شامگاه گذشته (جمعه ۸ تیر) در هتل پارسیان آزادی برگزار شد. قرار بود در این دوره، تعداد ۸۰ اثر از ۵۹ هنرمند عرضه شود که صاحبان ۲ اثر ـ. یکی مربوط به حسین زنده‌رودی و دیگری مربوط به کوروش شیشه‌گران ـ. به دلیل افزایش نرخ ارز تقاضای افزایش قیمت تعیین‌شده را داشتند که به دلیل میسر نبودن تصحیح قیمت‌ها، این دو اثر از حراج خارج شدند.

نهمین حراج تهران مانند دوره قبل با اجرای حسین پاکدل همراه بود و با اثری بدون نام در سال ۱۳۸۷ از پرویز کلانتری با قیمت پایه ۲۵۰ میلیون تومان آغاز شد که این اثر ۳۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

در حراج این دوره اکثر آثار در بازه قیمت‌گذاری شده چکش خوردند، اما برخی آثار نیز با افزایش قیمت چشمگیری همراه بودند که از جمله آن‌ها می‌توان به: اثر سیراک ملکونیان با قیمت ۵۵۰ میلیون تومان (قیمت پایه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون)، اثر فریده لاشایی با قیمت ۷۵۰ میلیون تومان (قیمت پایه ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون)، اثر منیر (شاهرودی) فرمانفرماییان با قیمت ۵۲۰ میلیون تومان (قیمت پایه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون)، اثر حسین زنده‌رودی ۲۳۰۰ میلیون تومان (قیمت پایه ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیون تومان)، اثر رضا مافی با قیمت ۱۱۰۰ میلیون تومان (قیمت پایه ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون)، اثر حسن زرین‌قلم با قیمت ۴۲۰ میلیون تومان (قیمت پایه ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون) و اثر پرویز تناولی با قیمت ۲۹۰ میلیون تومان (قیمت پایه ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون) اشاره کرد.

سهراب سپهری در حراج شب گذشته با دو اثر حضور داشت که یکی از آن‌ها در اختیار خانواده گلستان بود و دیگری نیز پیش‌تر توسط ابراهیم گلستان به صاحب فعلی اهدا شده بود. اثر نخست بین ۵ تا ۶ میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده که فقط ۱۰۰ میلیون تومان بیش از قیمت پایه فروخته شد. اما اثر دوم که بین ۱.۲ تا ۱.۶ میلیارد تومان برآورد قیمت شده بود، ۱.۹ میلیارد تومان چکش خورد.

دیگر اثر گرانقیمت حراج تهران با قیمت ۱.۵ تا ۲ میلیارد تومان متعلق به حسین زنده‌رودی بود که ۱.۵ تا ۲ میلیارد تومان قیمت خورده بود و ۲.۳ میلیارد تومان به فروش رفت.

در حراج نهم دو اثر میلیاردی دیگر نیز حضور داشت که هر دو بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند؛ یکی تابلوی «پیدایش» محمود فرشچیان بود که ۹۰۰ میلیون تومان چکش خورد و دیگری اثری از منصور قندریز در دهه چهل بود که ۱.۳ میلیارد تومان به فروش رفت.

نهمین حراج تهران مجموعاً ۳۱ میلیارد و ۳۷۸ میلیون تومان فروش کرد که جزئیات کامل آن از اینجا قابل مشاهده است.

فارس

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
France
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
0
0
با این وضع سقوط پول ملی ، سال آینده رکوردها «ترلیونی» خواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار