برای رسیدن به موفقیت فقط پنج ثانیه زمان نیاز دارید
کد خبر: ۱۱۳۲۴۷
تاریخ انتشار: 2018 June 25    -    ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴
حدودا همه ما در زندگی این دروغ را باور کرده ایم که برای ایجاد تغییر، باید احساس آمادگی کنیم؛ ما این دروغ را باور کرده ایم که بالاخره در مرحله ای از زندگی اعتماد به نفس کافی بدست می آوریم و شجاعت بخرج می دهیم.

برای رسیدن به موفقیت فقط پنج ثانیه زمان نیاز دارید

برای رسیدن به موفقیت فقط پنج ثانیه زمان نیاز داریدبه گزارش «تابناک با تو»؛ تا به حال اتفاق افتاده فهرست کارهای روزانه درست کنید اما به هیچ یک پایبند نمانید؟ به عنوان یک مدیر آیا شده بخواهید در پروژه‌ هایی خاص پیشرفتی واقعی داشته باشید اما زیر حجم انبوهی از جزئیات دفن شوید؟ یا با خود اندیشیده‌ اید که «من چه مرگم شده؟ می‌ دونم باید چکار کنم، خب چرا پا نمیشم برم اون لعنتی رو انجامش بدم؟»

خیالتان راحت. من خودِ خودِ شما هستم؛ اما این را کشف کرده‌ ام: دانستن اینکه باید چه کنید به هیچ عنوان کفایت نمی‌ کند. اینکه چرا باید آن کار را انجام بدهید هرگز کفایت نخواهد کرد. پس آنچه واقعاً نیاز داریم چیزیست که ما را در حالت کنش و عمل قرار دهد. چراکه اگر بنشینید به انتظار تا اینکه انگیزه‌ ای پیدا شود، بر عبث می‌ پایید. پس این تعریف یک خطی قانون پنج ثانیه را داشته باشید:

"اگر برای رسیدن به هدفی خیز برداشته‌ اید تا پنج ثانیه مهلت دارید به حرکت درآیید در غیر اینصورت مغز شما آن ایده را نابود خواهد کرد." (بخشی از کتاب قانون پنج ثانیه اثر خانم مل رابینز).

حدودا همه ما در زندگی این دروغ را باور کرده ایم که برای ایجاد تغییر، باید احساس آمادگی کنیم؛ ما این دروغ را باور کرده ایم که بالاخره در مرحله ای از زندگی اعتماد به نفس کافی بدست می آوریم و شجاعت بخرج می دهیم.

خیلی از مردم ایده های فوق العاده ای دارند، اما فکر می کنند چیزی که کم دارند انگیزه است؛ اما اینطور نیست !

یک واقعیت درباره انسان ها این است که ما طراحی نشده ایم تا کارهای سخت و ناراحت کننده و یا ترسناک را انجام دهیم. مغز ما به گونه ای طراحی شده است که از ما دربرابر آن دسته از کارها محافظت کند، چون مغز ما تلاش میکند تا ما را زنده نگه دارد.

پس اگر می خواهید کارهایی را انجام دهید که همیشه می خواستید، و تغییراتی در زندگی تان ایجاد کنید، باید کارهایی را انجام دهید که :

منابع مورد نیاز را برای انجام شان ندارید.
درباره شان مطمئن نیستید.
سخت هستند.
ترسناک اند.
عدم قطعیت بالایی دارند.

و همین باعث میشود مشکلی جدید برای همه ما به وجود بیاید و آن این است که :

هیچ وقت حوصله انجام دادنش را ندارید !

شما فقط هنگام انجام کارهای آسان، احساس انگیزه می کنید و هنگام مواجهه با کارهای مهم و سخت‌تر احساس ترس دارید اما چرا ؟ قبلا البته در مقاله «چرا ترس قدرتمندترین انگیزه‌ی انسان است» توضیحات جالبی خواندید اما اجازه بدهید قضیه را از دید دیگری بنگریم :

همانطور که گفتم، مغز ما به گونه ای طراحی شده است که به هر قیمتی، جلوی ما را بگیرد تا کاری انجام ندهیم که امکان داشته باشد آسیب ببینیم. مغز ما این کار را با به شک انداختن ما انجام می دهد.

یک مثال میزنم تا بیشتر متوجه شوید :

فرض کنید میخواهید از امروز ورزش کردن را شروع کنید تا سالم تر بمانید و اندام زیباتری داشته باشید. قبل از اینکه ورزش کنید مغز شما تمام تلاشش را می کند تا شما را از این کار منصرف کند، و بهترین راهی که می تواند این کار را انجام دهد این است که شما را به شک بیندازد، زیرا هنگامی که شک کنید، با خود می گویید :

امروز حس خوبی ندارم و خسته ام، از فردا شروع می کنم.
نمی توانم به باشگاه بروم چون هزینه اش زیاد است.
وسایل ورزشی کافی ندارم.
وقت ورزش کردن ندارم.

و آنقدر بهانه پیدا می کنید که منصرف می شوید…

چیزی که بیشتر ما متوجه نمی‌شویم این است که، هنگامی که به کاری شک می کنیم و در انجامش دچار تردید می شویم، باعث می شود تا یک سیگنال استرس به مغزمان ارسال شود و مغزمان بیدار شود !

مغز مان می گوید : او وقتی که می خواست آن لباس زیبا را بخرد و یا آن غذای خوشمزه را بخورد، لحظه ای تردید نکرد، اما حالا برای ورزش کردن تردید می کند، پس احتمالا مشکلی وجود دارد، و به همین صورت مغزتان سعی می کند تا از شما محافظت کند و راه های خیلی زیادی برای انجام این کار دارد که یکی از آن ها ایجاد شک و تردید است و تمام مشکلات و نا رضایتی ها از همان لحظه ای شروع می شوند که ما تردید می کنیم، زیرا آن ها تصمیم ما، هستند.

برای اینکه بدانید چقدر تصمیمات شما مهم هستند، این مقاله را بخوانید و اخیرا مقاله «چرا از فرمول 70% اقتصاد استفاده نمیکنید تا بشکنید و سریع حرکت کنید؟» به شما کمک میکند تا یادبگیرید چطور تصمیم‌های سریع، درست و با رضایت خاطر در آینده بگیرید – حتما این دو مقاله را مطالعه کنید.

همه ی ما در ذهن خود لیستی از کارهایی داریم که میخواهیم هر روز انجام دهیم و فقط 5 ثانیه یا کمتر، زمان داریم تا ایده مان را تبدیل به واقعیت کنیم و آن کار را انجام دهیم، قبل از اینکه مغزمان سعی کند منصرف مان کند !

برای رسیدن به موفقیت فقط پنج ثانیه زمان نیاز دارید

این قانون را اولین بار خانم مل رابینز در کتابش به نام «قانون ۵ ثانیه» منتشر کرد.

خانم مل رابینز زندگی سختی را از سر گذرانده اما اکنون وی در کنار کار اصلی‌اش که مجری‌گری در شبکه‌ی CNN است به عنوان سخنران انگیزشی و همچنین نویسنده شناخته می‌شود و کتاب «قانون ۵ ثانیه» بهترین اثر اوست که بازخوردهای خوبی در دنیا داشته است.

مل رابینز، به شما در این کتاب پرفروش توصیه میکند :

هر گاه خواستید کاری را انجام دهید، از پنج تا یک بشمارید و بعد سریع دست‌به‌کار شوید تا آن کار را انجام دهید ! یک بار دیگر تکرار میکنم کل این نوشته در همین خط خلاصه می‌شود :

هر گاه کاری به ذهن‌تان زد که باید شروعش کنید از پنج تا یک را بشمارید و دست‌به‌کار شوید.

این شمارش معکوس، باعث ایجاد اختلال در عادت تان می شود، و مغزتان نمی تواند بر روی کار دیگری غیر از شمردن، تمرکز کند و شما را منصرف کند.

به نظر خیلی ساده است اما تاثیر فوق العاده ای دارد و تا به حال، هزاران نفر در سراسر جهان توانسته اند با انجام این کار کوچک در زندگی شان تغییراتی بزرگ ایجاد کنند. پس از همین حالا تصمیم بگیرید تا با استفاده از قانون 5 ثانیه، زندگی تان را تغییر دهید و به جمع افراد موفق و عملگرا بپیوندید.

این قانون را یک هفته تمرین کنید و نتیجه تمرینات را زیر همین مقاله با من به اشتراک بگذارید تا راجع‌به‌آن باهم صحبت کنیم.

12ceo

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار