رگبار و وزش باد شدید محلی در 20 استان
کد خبر: ۱۱۳۱۰
تاریخ انتشار: 2015 September 15    -    ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰
احد وظیفه با بیان این مطلب افزود: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از امروز تا آخر هفته به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب به سبب ناپایداری‌های همرفتی، رشد ابرهای جوششی، رگبار موقتی باران، گاهی رعد و برق و در برخی نقاط وزش باد شدید محلی در استان‌های واقع درشمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، سواحل شمالی، دامنه‌های رشته کوه البرز و مرکز کشور پیش‌بینی می‌شود که این شرایط به‌تدریج از چهارشنبه جنوب و شمال شرق کشور را نیز در برمی‌گیرد.

به گفته وی، این وضعیت فردا برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شمال شرق کردستان، زنجان، قزوین، مرکزی، ارتفاعات البرز در استان‌های تهران، البرز و سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، گیلان، مازندران و گلستان و دامنه‌های زاگرس مرکزی در جنوب اصفهان و شمال فارس پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز پنج شنبه نیز  رگبار موقتی باران، گاهی رعد و برق و در برخی نقاط وزش باد شدید محلی در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، قزوین، مرکزی، همدان، قم، دامنه‌های البرز در استانهای تهران، البرز و سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، گیلان، مازندران و گلستان و دامنه‌های زاگرس مرکزی در شمال و شرق لرستان، اصفهان و فارس رخ خواهد داد.

وظیفه تصریح کرد: از روز پنجشنبه با نفوذ جریانات شمالی ضمن کاهش دما بر شدت بارش در سواحل شمالی کشور تا آخرهفته افزوده می شود، بنابراین توصیه می‌شود در مناطق ذکر شده برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی، تمهیدات لازم بعمل آید.

وی افزود: طی امروز و فردا در ساعات بعدازظهر و اوایل شب به سبب وزش باد شدید محلی در استان‌های قزوین، مرکزی، تهران، البرز، قم و پاره‌ای نقاط اصفهان گرد و خاک پیش‌بینی‌ می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی یادآور شد: فردا آسمان تهران نیمه ابری، در بعدازظهر ابری، در پاره‌ای نقاط همراه با رگبار و رعد و برق و باد و گرد و خاک است بیشینه و کمینه دمای  پایتخت ۳۲ و ۲۲  درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.

مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار